KvitKnekt Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 En side jeg har savnet. Jeg bor i Bergen, og det er utrolig mange utesteder å velge mellom. Vanligvis går vi på de samme stamplassene hver bidige gang vi er ute (I mitt tilfelle finnegans og Inside). Men jeg vil gjerne vite litt mer om de andre utestedene i byen. Derfor kunne jeg gjerne prøvd å lage en skikkelig "web 2.0" side med alle utestedene i Bergen. Helst skulle gjerne alle stedene presentert seg selv, oppdatert med arrangemang, og hatt galleri-/videoseksjon. Det jeg tenkte var om det gikk an å lage en side som samler alle, gir brukerene mulighet til å kommentere og laste opp egne bilder/videoer, abbonere på forskjellige utesteder og få rask informasjon om hvilke arrangemang de har fremmover og hvilke andre medlemmer som skal på desse. Akkurat den delen blir sikkert veldig lik arrangemangene på facebook, men jeg vil gjerne ha mye mer fokus på hvordan stemningen til utestedet er, slik at folk kan finne seg nye utesteder, og det blir som et oppslagsverk hvis du merker at du blir litt lei av å gå på samme sted hver helg. Siden bør være enkel, lett og veldig oversiktlig. Kanskje en kalender på fremsiden med de forskjellige arrangemangene den neste helgen, de siste bildene og videoene, og kanskje de siste kommentarene gjort av medlemmer... Den skal også være helt gratis. Både for medlemmer og for uteplassene. Penger genereres etterhvert via annonser, men i starten må vi (jeg) sikkert legge ut selv. Annonsene skal ikke favorisere et utested fremfor et annet. Jeg har ikke peiling på selve kodingen, men jeg kan bistå med grafikk, samt jeg kan ta bilder og videoer av utestedene og jeg kan være redaktør og forfatte artikler om de forskjellige utestedene etterhvert som jeg tråler byen rundt. Det blir ikke noe lønnet prosjekt, i alle fall ikke før om veldig lenge. Om vi får generert noe valuta ut av annonsene vil nok pengene hovedsakelig gå til domene og host. Utesteder i Bergen | Byens beste utesteder | Rask gjennomgang av utestedene i Bergen Kan dette være noe av interesse? Noen som har lyst å hjelpe meg lage en slik side? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Er bare å sette i gang det! Siden du sier du ikke har peiling på koding, så bruk et cms, feks WordPress eller Joomla. Drit i reklamen (les: spam), du får iallefall ikke flere brukere med det. Og drit i "medlemmer", det er ingen som gidder å kommentere på siden din hvis de må registrere seg først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå