Gibos Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Jeg vurdere å kjøpe Kunshan W860 med LED Full-HD 1920x1080 matt, 4GB DDR3, 500GB SATA 7200RPM, NVIDIA GeForce GTX 285M 1GB, BluRay spiller og DVD-brenner, Integrert Bluetooth, Integrert 3G Mobilt bredbånd. Den kommer da på 16.400,- uten windows. Det er jo ikke direkte billig så da finnes det kansje noe som er bedre til den prisen? Kom gjerne med forslag til alternativer. 3G er ikke kjempe viktig men jeg ser helst at det er med. Må selvfølgelig kunne spille på den. Endret 23. mars 2010 av Gibos Lenke til kommentar
thomit Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Bedre til hva da? Spilling? Da må du finne en bærbar som har et Radeon 5870 grafikkort, eller med et SLI oppsett. Eller vente på at bærbare med Nvidia GTX 4xx kort kommer. Pr. i dag er det bare 5870 (i bærbar) som kan gi litt bedre resultater i spill, eller bærbare med en potent SLI løsning. Til andre ting, "vanlig" pc-bruk, finnes det bærbare som gjør det like bra eller bedre, til lavere pris til og med. Endret 23. mars 2010 av thomit Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Ser at jeg kansje er litt upresis, jeg tenker generelt her. Det jeg lurer på er om det er noen andre maskiner som gir mer for pengene enn dette oppsettet her VS prisen. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Det blir faktisk likevel vanskelig å svare konkret på... Dersom du i stedet spør; Er det andre maskiner som kan gi meg like bra spillekraft, men til en rimeligere pris? - Så kan jeg faktisk ikke på stående fot se noen. Hvis du firer på kravene til spilling en del. så vil f.eks. NBLB2 som også Multicom fører, være et bedre , "mer fornuftig" valg, etter min mening. Så lenge vi snakker 15-16 tommere. Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 Tror jeg holder meg under 16", har sett litt på den 18" de har men det blir for stort. Skal se litt på den du nevner. Mulig jeg havner på noen av de "kjente" som Acer eller HP Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 MSI GX640 kommer jo snart i hyllene nå. En god del rimeligere uten å ofre noe særlig spillytelse. Du får imidlertid en tokjerners i5-prosessor i stedet for i7. Specs: Produktbeskrivelse: MSI GX640 086NE - Core i5 430M 2.26 GHz - 15.4" TFT Dimensjoner (BxDxH): 36 cm x 26 cm x 3.6 cm Vekt: 2.7 kg Systemtype: Notebook Innebygde enheter: Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne, Bluetooth-antenne Prosessor: Intel Core i5 430M / 2.26 GHz ( Dual-Core ) RAM: 4 GB DDR3 SDRAM Kortleser: 4 i 1 Harddisk: 500 GB - 7200 opm Optisk lagring: DVD±RW / DVD-RAM Skjerm: 15.4" TFT 1680 x 1050 ( WSXGA+ ) - blendende glans Grafikk-kontroller: ATI Radeon HD 5850 Videominne: 1 GB DDR3 SDRAM Lydutgang: Lydkort Telekommunikasjon: Fax / modem Nettverkstilknytning: Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n Notebook-kamera: Integrert - 2 megapiksler Inn-enhet: Mus, tastatur, touchpad Operativsystem: Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Edition - Tysk / Engelsk / Fransk / Hollandsk / Italiensk / Svensk / Finsk / Dansk / Norsk / Gresk Fabrikantgaranti: 2 års garanti 9 500,- inkl. Windows hos Amentio. Da får du riktignok lavere oppløsning, ikke blu-ray og dårligere prosessor. Finnes en 17" som er klin lik med litt 5870 og som er noe dyrere. Hva er det mest krevende du skal bruke maskina til? Spilling? Videoredigering? Bilderedigering? Hva krever du av maskina? Veldig vanskelig å gi anbefalinger når man ikke veit hva det er du egentlig vil ha. Og jeg tviler sterkt på at det er mulig å finne en maskin som er bedre enn den du nevner på alle måter pluss lavere pris. Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Flytter til utlandet så jeg trenger en bærbar som kan takle spill greit siden min stasjonære blir hjemme. Foruten om vanlig bruk blir det spill og bilderedigering den skal brukes til. Må vel medgi at jeg egentlig ikke liker utseende på disse multicom maskinene + at de har lang leveringstid (4 uker ++) Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 På spillefronten holder det egentlig at den kan kjøre spill som Bad Company 2 på fullt Lenke til kommentar
thomit Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Ja, men da er vel Kunshan W860 litt overkill. Den er en utpreget spillmaskin. Har du sett på MSI GX640 ? Ikke helt ute på markedet ennå riktignok, men ... Dette kan også klasifiseres som en spillbærbar, men blir rimeligere enn en Kunshan. Bra grafikkort, bør holde til BBC2, ok prosessor osv. Edit: Misforstå meg rett, som det heter; Jeg synes W860 er en knallbra maskin i 16-tommers størrelsen - skal faktisk lete godt for å finne reell konkurranse, spesiellt når man tar tilpasningsevnen i betraktning ... men det koster, og skal du "bare" ha en maskin som drar BBC2, så kommer du billigere unna, det er det som er poenget mitt. Endret 26. mars 2010 av thomit Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Har sett litt på MSI GX640 men der er det kun ubekreftet leveringsdato. Eller er jeg enig med deg i at den ser ok ut Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Er det GX740 du tenkte på som et alternativ for større skjerm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå