Gå til innhold

AprilFest 2010 - Vi feirer at våren og lyset er tilbake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke postet bilder til min utfordring før 5 April. Håper det går greit.

Det går greit. Vi ser helst at man poster så fort som mulig, men det er ikke alltid slik at det passer. Da er det fint at du sier ifra, slik at vi ikke sitter og venter forgjeves i spenning ;)

Lenke til kommentar

Sliter med tema! Har lyst på kontraster, men det gjorde jeg i fjor. Og strengt tatt er det et tema som jeg bruker en del uansett. Har tenkt på gjentakelser, street og den der ikke-akkurat-F/64-stilen.

Og uten tema, så er det vanskelig å sette nivå. Pingle eller kandidat?

Hvor lenge kan man vente med å sette emnet? Jeg reiser til Skagen noen dager i kveld, vet ikke når jeg kommer på nett, trolig ikke før torsdag/fredag.

Lenke til kommentar

Tema trenger du ikke sette før du begynner å fotgrafere. Så du trenger ikke bestemme deg enda.

Hvis du regner med å fotgrafere i ukedagene i tillegg til helgene, så er nok kandidat nivået du bør sikte mot. Hvis du kun har tid i helgene, så er pingle mer fornuftig.

Gjentagelser kan være spennende, street også. Alternativt, hva med en måneds av kaians liv der du fotografer ting som opptar deg i dagen?

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det har vært en bra fest med mange bra bidrag. Føler det var en del som startet som falt av etter hvert. Kommer det en ny fest i juni, eller?

Jeg hadde egentlig ikke tenkt det - men hvis det er veldig mange som vil, så kan vi ta en. Det blir ihvertfall IKKE en i august.

Jeg har planer om litt andre ting i selve sommeren som passer bedre i ferietiden for juli/august.

Lenke til kommentar

Som jeg nevte i iamluka sin tråd, så kunne jeg tenke meg å prøve noen litt kortere utfordringer på en eller to uker. Månedsutfordringene sliter meg (og familien) såpass ut at jeg synes det holder to i året. Fordelen med kortere utfordringer er at noen av dem kan være litt mer spesifikke uten at det blir altfor ekskluderende.

Hva med en to ukers makro-utfordring f.eks? Det er en fin sommeraktivitet.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig også tilhenger av litt kortere utfordringer med mer fokus. Ulempen er at en-ukers er litt korte, to ukers er muligens også litt lange. En mellomting kan muligens være å starte på fredag, og avslutte søndag uken etter?

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at månedsutfordringer kan være litt lange, spesielt når man setter seg som mål å kunne levere et bilde hver dag. Synes forslaget til Tomsi høres fornuftig ut, men hvis det skal være utfordringer med et spesielt fokus så må vi passe på at det ikke er for ekskluderende.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at månedsutfordringer kan være litt lange, spesielt når man setter seg som mål å kunne levere et bilde hver dag. Synes forslaget til Tomsi høres fornuftig ut, men hvis det skal være utfordringer med et spesielt fokus så må vi passe på at det ikke er for ekskluderende.

Det er alltid et problem å balansere mellom det spesielle og det generelle. En mulighet er at det er tre eller fire kategorier å velge mellom på en slik 10 dagers sprint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...