Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ta opp fag

Anbefalte innlegg

Jeg ble veldig sur når jeg så at jeg fikk 3- ¨på matte tentamen R1 . Jeg har bare fått 5 på alle andre prøver.

Så spørsmålet mitt er: Er det mulig å forbedre karakteren, UTEN å ta privatisk eksamen?? Da mener jeg at læreren setter karakteren, og ikke en sensor.

Hvis det er mulig, hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å be læreren din om en ekstra prøve, si for eksempel at du mener at du ikke fikk vist hva du kunne. Sannsynligvis er det flere i klassen din som også ønsker en ekstra prøve. Ellers må du nok ta til takke med å ta en privatisteksamen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Når skolen nærmere seg slutten, så kan vi på skolen vår ta opp en prøve som vi gjorde det dårlig på. Det er jo bare å snakke med læreren. Det er jo positivt at du ikke er fornøyd, og vil gjøre det bedre. Eneste som kan hindre dette er jo hvis læreren din er lat og ikke gidder å lage en prøve til.

Lenke til kommentar

Når skolen nærmere seg slutten, så kan vi på skolen vår ta opp en prøve som vi gjorde det dårlig på. Det er jo bare å snakke med læreren. Det er jo positivt at du ikke er fornøyd, og vil gjøre det bedre. Eneste som kan hindre dette er jo hvis læreren din er lat og ikke gidder å lage en prøve til.

Ja, men han sa dårlig tentamen --> dårlig standpunktkarakter!

Men han sa også en dårlig karakter kan styrkes, dersom du f.eks. får 5 5 5 5 3. Men tror det ikke gjelder tentamen.

Men dere er det mulig å ta opp dette faget etter videregående med undervisning slik at LÆREREN setter karakter, og ikke eksamen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...