norwegianfreak Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hei, sitter med en gammel hp pc, klarer så vidt å loade google.no akkurat nå,>< den kjørte crysis wars på i fjor, skal sende den inn til noen som kan fikse den, holder dt med å skifte harddisk,?,formatere ell no sånt, dt er vel harddisken som er ødelegger alt, har ikke noe cd'er ellno, noe som vet hva best å gjøre? vil bare slette alt og begynne på nytt på en måte, har ikke råd å kjøpe ny ser ru, hjelp?,blir gal,treig som f'''en Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 En reformatering kan nok være på sin plass. Forøvrig vil jeg anbefale at du prøver å skrive korrekt norsk, det vil si hele ord, stor bokstav i begynnelse av setning og generell orden i innlegget. Du vil raskere få hjelp da. Lenke til kommentar
norwegianfreak Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 En reformatering kan nok være på sin plass. Forøvrig vil jeg anbefale at du prøver å skrive korrekt norsk, det vil si hele ord, stor bokstav i begynnelse av setning og generell orden i innlegget. Du vil raskere få hjelp da. Hva er best å kjøpe da? windows 7,32 eller 64-bit? er helt grønn på pc, blir pcen helt som ny da? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 En reformatering kan nok være på sin plass. Forøvrig vil jeg anbefale at du prøver å skrive korrekt norsk, det vil si hele ord, stor bokstav i begynnelse av setning og generell orden i innlegget. Du vil raskere få hjelp da. Hva er best å kjøpe da? windows 7,32 eller 64-bit? er helt grønn på pc, blir pcen helt som ny da? Nei,pc'n blir ikke som ny. En reformatering og nyinnstallasjon kan gjøre underverker på et tregt system, men problemet er at elektriske komponenter blir slitt og yter dårligere med tiden. Og nettet vi surfer på idag inneholder mange flere ting som skal lastes inn i browseren enn det gjorde for ett år siden, slik at man kan tro at maskinen er blitt tregere mens det egentlig er mer innhold på nettet som er problemet. Hvis du har problemer med spillytelse så kan det hende at ett nytt skjermkort kan gjøre susen, men du skriver ikke hva maskinen din har av komponenter pr idag så det blir bare tipping fra min side. Lenke til kommentar
norwegianfreak Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Nei,pc'n blir ikke som ny. En reformatering og nyinnstallasjon kan gjøre underverker på et tregt system, men problemet er at elektriske komponenter blir slitt og yter dårligere med tiden. Og nettet vi surfer på idag inneholder mange flere ting som skal lastes inn i browseren enn det gjorde for ett år siden, slik at man kan tro at maskinen er blitt tregere mens det egentlig er mer innhold på nettet som er problemet. Hvis du har problemer med spillytelse så kan det hende at ett nytt skjermkort kan gjøre susen, men du skriver ikke hva maskinen din har av komponenter pr idag så det blir bare tipping fra min side. Ok,takk svar, Fant fram noe specs,litt gammelt system da men. : Vista,32, AMP phenom 8400 triple-core pros. 3,0,gb ram Geforce 8500 gt. Tror j sender den på elkjøp,får de fikse litt,^^ Lenke til kommentar
genesis Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Den maskinen skal ikke ha noe problem med noe så enkelt som nettsurfing ect.Tatt i betraktning at man man få en helt ny maskin for 2,5-3 tusen, ville jeg ihvertfall prøvd dette først:Kjøpt maskinen ferdig bygget?Isåfall er det ganske vanlig med en gjemt del av harddisken som inneholder en gjenopprettings-installasjon. Denne er enkel å bruke dersom du først klarer å starte den.Når du starter maskinen, på det første bilde som kommer, står det noe helt nederst om gjenopprettings-partisjon eller installasjon? (NB! Det er ikke BIOS du er trenger å gå inni, denne er ofte bare kalt setup)Noe i duren av --> Press F8: Recover eller END: RestoreNoen ganger er det også mulig å starte denne installasjonen imens du er inne i windows.Typisk da via startknappen --> mine programmer --> "Merke på maskinen din" --> Restore / recover programGi gjerne tilbakemelding om du prøver deg =) Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg har en HP. Den kan kjøre recovery fra Vista. Programmet heter "Recovery Manager". Husk å ta backup av bilder og musikk først, for den sletter alt til fabrikkstandard (de har en skjult recovery-partisjon på harddisken) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå