tek73 Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 det forskjellige hk(brikkesett). Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Centrino er ikke en prossessor, men kombinasjonen av chipssett , wlan og Pentium M prosessor. Pentium M prosessor kan brukes uten resten av Centrino-greiene, men da får man ikke ha Centrino logoen.. Correct me if I'm wrong! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 svarte fremdeles ikke på spørsmålet hans.. ja det er forskjellige brikkesett, i tillegg så er Pentium M beregnet for laptops, og det er ikke noen desktop brikkesett enda...synd egentlig, for en 1.7GHz Pentium M må jo være forholdsvis bra til desktop oxo, ikkesant? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Riktig bulldog: Centrino er et bare et klistremerke som sier at maskinen inneholder Pentium-M og WLAN. MrLee: Pentium-M og Pentium 4 bruker ikke bare forskjellige chipsett, men også forskjellige sokler. Litt om selve kjernen: Så vidt jeg vet er selve Pentium-M kjernen en vidreutvikling av og ganske lik den gamle Pentium-III tualatin kjernen. (Siden denne er svært energi-effektiv). Jeg tror FPU/ALU og L1/L2 cache bare har fårr små forbedringer, mens FSB-kontrolleren er helt byttet ut med noe som ligner mer på den "quad pumped" Pentium4-bussen "GTL++". Dette er gjort for å øke minnebåndbredden betraktelig. Som kjent yter Pentium III mye bedre per MHz enn Pentium 4, men at den er vanskeligere å skalere opp i MHz. Dette er grunnen til at Pentium-M yter veldig bra selv på lav frekvens. (I tester yter en Pentium-M 1,6GHz sammenlignbart med en Pentium4 2,6GHz.) Jeg har ennå ikke funnet noen tester av Pentium-M sammenlignet med Pentium-III, så hvis noen kommer over dette please send en PM til meg. Lenke til kommentar
EC Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Feilpostet. Hører hjemme under prosessorer. Stenges / flyttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg