Gå til innhold

Nytt logistikkfartøy. Hva slags våpensystemer og spesifikasjoner?

Pleya

Anbefalte innlegg

Planleggingen av det nye logistikkfartøyet er helt i sluttfasen. Har lest at fartøyet vil bli lett utrustet. Noen som vet hvilke våpensystemer? Hva slags spesifikasjoner, sivile eller militære? Hva slags sensorer, radarer vil det bli utstyrt med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er begrenset informasjon som ikke skal ut på nett, med mindre Forsvaret bestemmer at det skal legges ut på nett. Som regel pleier slike fartøy å bli bemannet med både befal, sivile, matroser/vervede og menige. Varrierer veldig.

Men info om hvilke våpensystemer ol diverse norske fartøy har, skal man være forsiktig med å legge ut på nett. Det er en grunn til at man har sikkerhetsklarering, fordi forsvaret "stoler" på at informasjon ol ikke skal ut.

Lenke til kommentar

Det er begrenset informasjon som ikke skal ut på nett, med mindre Forsvaret bestemmer at det skal legges ut på nett. Som regel pleier slike fartøy å bli bemannet med både befal, sivile, matroser/vervede og menige. Varrierer veldig.

Men info om hvilke våpensystemer ol diverse norske fartøy har, skal man være forsiktig med å legge ut på nett. Det er en grunn til at man har sikkerhetsklarering, fordi forsvaret "stoler" på at informasjon ol ikke skal ut.

Tja. Du finner veldig mye informasjon om nansen-klassen på nett, på ugraderte kilder. Det er veldig mye som er gradert, for all del, men det er minst like mye som ikke er det. Jeg vet ærlig talt ikke, da sjø ikke er helt min greie, og vil nok anbefale trådstarter å prøve på milforum heller enn her, men det er en masse informasjon om forsvarets systemer som faktisk ikke er gradert.

Lenke til kommentar

mhm tenkte å kjøre en tråd der og, men hver gang jeg prøver å skaffe meg litt informasjon angående materiell der, så er svarene korte, "....men det er gradert informasjon....bla bla bla"

Uansett så pleier jo utrustningen med våpen av fartøyene å ligge ute på nett. Kanskje ikke helt avklart enda for dette fartøyet? Fortsatt veldig lite informasjon om fartøyet selv om man antyder at navnet blir KNM Fram ifølge fofo.

Lenke til kommentar

Du vet mindre enn du selv tror angående info som blir lagt ut om slike fregatter ogg fartøy =p

Det du får høre er standardvåpen som 12.7 og ellers håndvåpen dersom bemanningen får utlevert det.

Etter et par søk på google, så står det faktisk ikke så mye om hva Nansen er utrystet med.

Det er sykt mange som vil få tak i den type info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...