Gå til innhold

CL: 31.03.10 Arsenal v FC Barcelona, Emirates Stadium


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Definitivt straffespark mener jeg.

Mange mener denne sitasjonen kunne vært delt. Selv mener jeg det ikke er straffe. Kaptein Charles Puyol løper inn bakfra, Fabregas skyter og treffer Puyol i mellom beina. Mange delte meninger. Del dine!

Først og fremst: Hæ?

 

Rimelig enig i poenggivingen til Hegland, men Almunia kunne godt fått 8 eller 9, på tross av en tabbe og en uheldig inngripen.

Lenke til kommentar

At dommeren dømmer straffe sier seg selv, da det fra den vinkelen ser ut som Puyol løper Cesc ned. Og det er jo i grunn det han gjør, også. Han løper han ned. Jeg mener straffe var helt ok, og da må det nesten være rødt også, siden han tar fra han en målsjanse med det han gjør. Det der er en situasjon hvor du enten må blåse ingenting, eller rødt og straffe. Jeg heller mot sistnevnte, men jeg har sett klarere straffer bli oversett. Straffen barca skulle hatt i første omgang var mye klarere, imo.

 

Men faen, Arsenal var jo et helt nytt lag etter at Walcott kom innpå. Wow.

 

Gleder meg nesten til neste ukes oppgjør, jo.

Lenke til kommentar

Definitivt straffespark mener jeg.

Mange mener denne sitasjonen kunne vært delt. Selv mener jeg det ikke er straffe. Kaptein Charles Puyol løper inn bakfra, Fabregas skyter og treffer Puyol i mellom beina. Mange delte meninger. Del dine!

 

Høh?

 

Og til de som måtte ha en mening om "trippelstraff": idioter. Herregud så latterlig tankegang.

 

Enig, det er hverken fornuft eller logikk i slike utsagn.

Lenke til kommentar

Vil gjerne høre argumenter fra dere som mener at det ikke var straffe.

 

Puyol hekter Fabregas aldri, han kommer løpende inn men blir stående avventende. Fabregas løfter beinet (gjennom Puyols bein) og skyter (sparker) rett i leggen til Puyol.

 

Jeg synes det er mer Puyol som løper inn i Fab, og "låser" beinet hans. Totalt bevisst av han. Klar straffe, og klart rødt kort.

Lenke til kommentar

Puyol hekter Fabregas aldri, han kommer løpende inn men blir stående avventende.

Han blir ikke stående avventende før han er rett i ryggen på Cesc.

 

Fabregas løfter beinet (gjennom Puyols bein) og skyter (sparker) rett i leggen til Puyol.

Cesc kan umulig se at Puyol er rett bak ham. Bare se på reprisen. Puyol har ingenting der å gjøre, han hindrer en åpenbar målsjanse, og dermed SKAL det være straffe og rødt kort.

Lenke til kommentar

Manuel Almunia: 8.5

 

Bacary Sagna: 6

Thomas Vermaelen: 4

William Gallas: 5.5

Gäel Clichy: 7

 

Abou Diaby: 2

Alexandre Song: 5

Cesc Fabregas: 5

 

Samir Nasri: 7

Nicklas Bendtner: 5

Emmanuel Eboue: 5.5

 

Denilson: 7

Theo Walcott: 8

Second. Diaby var horribel idag. Satt og klaget på han hele tiden. Hadde vi hatt noen å byttet han med så ville det bli gjort. Walcott gjorde en god jobb, og fikk opp spruten og farten i laget. Jeg gir Almunia 8 da jeg mener han spilte meget bra. Han gjør kanskje en liten tabbe på første målet, men det kan også skyldes på forsvaret.

 

Det er 100 % straffespark. Uten tvil. Hadde med meg en Liverpool- og Manchester supporter idag, og de var helt enige. Til og med Barca supporterene ble raskt ferdige med å klage.

 

Det er totalt irrelevant at det ikke var med hensyn at Puyol felte Fabregas. Det er en klar forseelse, og uheldigvis var det en kjempestor målsjanse som kvalifiserer til rødt kort. Puyol hindrer Fabregas til å skyte, det kan ingen her nekte for. Det at Fagregas bare kan breiskyte ballen i mål hjelper ikke Puyol. Dommeren gjør en kald, men meget riktig avgjørelse. Minus Fabregas taklingen og et par andre hendelser, synes jeg dommeren gjør en bra innsats. Det at dommeren her ikke skal få dømme mer i CL (som nevnt tidligere i tråden) er bare helt bak mål.

Lenke til kommentar

Jeg gir Almunia 8 da jeg mener han spilte meget bra. Han gjør kanskje en liten tabbe på første målet, men det kan også skyldes på forsvaret.

Han står hjelpesløst på halvdistanse i en situasjon der han har god tid til å vurdere. Horribelt keeperspill, og ingen liten tabbe. Resten av kampen var han stor, det er riktig.

Lenke til kommentar

Puyol hekter Fabregas aldri, han kommer løpende inn men blir stående avventende.

Han blir ikke stående avventende før han er rett i ryggen på Cesc.

 

Fabregas løfter beinet (gjennom Puyols bein) og skyter (sparker) rett i leggen til Puyol.

Cesc kan umulig se at Puyol er rett bak ham. Bare se på reprisen. Puyol har ingenting der å gjøre, han hindrer en åpenbar målsjanse, og dermed SKAL det være straffe og rødt kort.

 

Han avventer i det han kommer i ryggen til Fabregas, ja. Han velger å ikke ta han ned der, men det er Fabregas som hekter seg selv i Puyol. Puyol har da all rett til å stå oppi ryggen på han, det er ikke han som feller Fabregas og det har ingenting å si om Cesc ser han eller ikke. Puyol gjør ingen bevegelse for å forhindre at han skyter, han bare er.

Lenke til kommentar

Jeg gir Almunia 8 da jeg mener han spilte meget bra. Han gjør kanskje en liten tabbe på første målet, men det kan også skyldes på forsvaret.

Han står hjelpesløst på halvdistanse i en situasjon der han har god tid til å vurdere. Horribelt keeperspill, og ingen liten tabbe. Resten av kampen var han stor, det er riktig.

Ja, du har nok riktig. Det er bare det at med den prestasjonen han har levert før, leverer han langt over pari idag med hans prestasjon. Så tilsammen må jeg bare være meget fornøyd med han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...