Gå til innhold

Starte rolig på billappen... hjelp!

MoonGirl

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg bor i en annen by fra hjemmebyen min og har dermed ingen å øvelsekjøre med. Derfor skal jeg vente med billappen til jeg er ferdig med studiene her.

Jeg har fra før av trafikalt grunnkurs (med førstehjelp og mørkekjøring). Jeg tok det for 4 år siden. Kan det gå ut på dato slik at jeg må ta det på ny?

Kan jeg ta teoriprøven nå forresten? Hadde vært greit å gjøre mest mulig som jeg har tilgang til her før jeg begynner, så jeg er litt på vei i alle fall :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg driver å tar lappen nå selv, og fikk her om dagen et brev i posten som sa at det var godkjent at jeg kunne gå opp til teoriprøve.

Dette var vist en søknad som kjørelærer hadde sendt inn for meg.

Teoriprøva trur jeg "går ut" etter 3 eller 6 måneder. Også må du ha med dokumentasjon på at du har tatt trafikalt grunnkurs + mørkekjøring.

Btw, du må ikke ha noen å øvelseskjøre med for å ta billappen.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg driver å tar lappen nå selv, og fikk her om dagen et brev i posten som sa at det var godkjent at jeg kunne gå opp til teoriprøve.

Dette var vist en søknad som kjørelærer hadde sendt inn for meg.

Teoriprøva trur jeg "går ut" etter 3 eller 6 måneder. Også må du ha med dokumentasjon på at du har tatt trafikalt grunnkurs + mørkekjøring.

Btw, du må ikke ha noen å øvelseskjøre med for å ta billappen.

Jeg vet, men det blir mye dyrere da hvis jeg bare kan øve med kjørelærer.

Takk for svar. Da får jeg utsette teorien :)

Lenke til kommentar

Det ble ikke så fryktelig mye dyrere for meg å starte fra scratch da jeg begynte. Hadde vel en 5-6 timer før alt det obligatoriske kom, inkludert de såkalte veiledningstimene. Men det er en klar fordel å lære seg clutch,gass og brems i forkant.

Lenke til kommentar

Da er det endret nylig

Nuvel. Kompisen min fikk beskjed om det i midten av 2007 ihvertfall, så nylig kan det ikke ha vært. Kan også sitere resultatarket fra min prøve: "Gyldig i 3 år, jf. Forskrift om trafikkopplæring og førerprøve mm. §29-5"

Prøven kan for øvrig taes 6 måneder før du fyller 18. Du må også ordne med vandelsjekk før du kan ta prøven (bare ring til trafikkstasjonen så ordner de det). Vandelsattesten varer i 6 måneder, så ta prøven innen det :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...