Runcie Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Halloi!! Jeg har trådløst nettverk i huset med Jensen Wireless Router AL2954. Naboen i kjelleren og jeg deler utgifter og bruker begge nettet. Når naboen laster ned ting, eller hva han nå enn gjør, opplever jeg at nettet mitt går UFATTELIG tregt, selv om linjen er bred nok til at vi begge burde være fornøyde. Hvorfor klarer naboen å tyne nesten hele båndbredden ut av det trådløse, mens jeg sitter igjen med noe som minner om tiden med analogt modem gjennom telefonlinjen? Finnes det muligheter for å legge inn en hastighetsbegrensning i ruteren, slik at en datamaskin ikke kan bruke mer enn så og så stor del av båndbredden? Lenke til kommentar
War Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 digresjon: Jeg har ikke svaret her nå, men jeg vet at det finnes da det er hundrevis av like poster med svar i. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hvem betaler for nettet? Lenke til kommentar
Runcie Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Hvem betaler for nettet? Jeg betaler ventelo og naboen betaler halvparten til meg. Så det finnes lignende tråder her altså? Hvor da? Jeg har ikke lykkes i å finne de... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Det enkleste er å be han sette begrensninger i torrentprogrammet sitt. F.eks Max upload 40% Max download 50% Connections global: 50 Måler du linjen til 10/1Mbit, så kan naboen sette parametre som følger: Upload 50kB Download 600kB Connections global: 50 1kByte=8kbit Endret 23. mars 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
thomit Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Går det ikke å gå inn på ruteren og sette grenser der? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Hvis ikke, og hvis det er slik at det er fildeling kjellerfanten driver med, så er det riktig at det går an å sette f.eks. maks nedlastfart der. Altså i det/de fildelingsprogrammene han bruker. Ellers går det vel an å bare ta en prat med fanten, be ham om å begrense seg litt selv, evt. gjøre hovedparten av fildeling/nedlast på tider du selv ikke er på nettet? Endret 23. mars 2010 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå