Decline Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Noen som vet om epost-ikonet på menylinja kan brukes kun til å sjekke om det er kommet ny epost. Jeg vil ikke bruke Evolution, liker bedre at jeg har gmail på nettet. Ta en titt på denne: http://www.omgubuntu.co.uk/2010/05/gmail-notifier-puts-gmail-in-your.html Forresten ypperlig nettside, OMG!Ubuntu er daglig lesestoff. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Har et merkelig problem.. Har innstallert lucid på min MSI U100 nå. Hvis jeg kjører på nettstrøm, og tar ut laderen, så melder den om kritisk lavt batterinivå, og går i dvalemodus. Dette skjer selv om batteriet er fullada! Noen som har noe tips her? Noen PC-er rapporterer feil/Linux tolker feil. En kompis har en med Ubuntu som rapporterer at batteriet er ødelagt. Helt feil. Du kan bare skru av at den går i dvalemodus når batteriet er lavt, og heller følge med på indikatoren. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Som Fjatle nevnte, kjempefornøyd helt til jeg skulle inn på nettbanken(dnbnor), tipper problemet her egentlig ligger i at dnb kjører en teit sjekk som kaster meg til en 404 side. Ikke at det egentlig er noe feil i implementasjonen av OpenJDK. Mene, nå bruker jeg chrome til det meste, og firefox med java deaktivert til nettbank. Lenke til kommentar
mesha Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Har et merkelig problem.. Har innstallert lucid på min MSI U100 nå. Hvis jeg kjører på nettstrøm, og tar ut laderen, så melder den om kritisk lavt batterinivå, og går i dvalemodus. Dette skjer selv om batteriet er fullada! Noen som har noe tips her? Har installert Ubuntu på nøyaktig samme netbook. Har ikke det problemet. Har du prøvd å oppdatere Ubuntu? Hva med restart? Eventuelt ta ut battriet? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Fant igjen sun sin java. legg til partner repoen add-apt-repository “deb http://archive.canonical.com/ lucid partner” Lenke til kommentar
duckers Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Ref tidligere diskusjon om flytting av knappene på tittellinjen og en begrunnelse, her er den. Ser spennende ut.. Nok en inspirasjon fra mac, men er en av de bedre delene i OSX, så jeg gleder meg Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Når de gjør en så stor endring i brukergrensesnittet synes jeg de skulle lage en enkel løsning for å endre det tilbake. Det kan da ikke være så vanskelig å legge til en knapp et logisk sted i GUI-et for å velge om vindusknappene skal være på venstre eller høyre side uten at man må vite om gconf-editor og navnet på vindusbehandleren. Som sagt er det veldig mange som må bruke Windows i jobb/skole sammenheng (noe jeg må), og gjerne ønsker å ha knappene på samme side både hjemme og på jobb. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Fant igjen sun sin java. legg til partner repoen add-apt-repository "deb http://archive.canonical.com/ lucid partner" Eller bare gå på Canonical Partners i Ubuntu Software Store og trykke install på "Sun Java 6.0 Programtillegg" (Hvorfor den ikke heter "Nettlesertillegg" da det faktisk er en nettleser-plugin må du ikke spørre meg om). Da gjøres resten automagisk. 1 Lenke til kommentar
Croome Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 nettlesere er også programmer? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Noen flere som har problemer med at filer åpnes kjempetregt i Openoffice? Det gjelder både åpning fra filbehandler og i Writer (eksempelvis). Lenke til kommentar
Croome Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Noen flere som har problemer med at filer åpnes kjempetregt i Openoffice? Det gjelder både åpning fra filbehandler og i Writer (eksempelvis). fungerer strålende her Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Hmm, merkelig for jeg har det problemet både på stasjonær og laptop etter at jeg oppgraderte. Kan det være noe feil på 64-bits versjon av OO.org? Dette er forresten ikke noe vanlig "OpenOffice starter tregt"-gnål, den bare står og henger lenge på splash-screen (30-60 sek) uten å at noe skjer med hverken CPU eller disk. http://www.youtube.com/watch?v=6CwUCVzif3k Endret 6. mai 2010 av RattleBattle Lenke til kommentar
Croome Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 jeg bruker også 64-bits versjonen Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Ok. Det her var merkelig. Jeg kopierte filen til /test, da ble den åpnet umiddelbart. Har egen /home-partisjon, men det burde jo ikke ha noe å si. Lenke til kommentar
Croome Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 hmm, du har ikke kryptert /home? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg har det, men har også prøvd det med en annen bruker uten kryptert hjemmemappe. Fant nå ut at hvis jeg gjør filen read-only, åpner den seg raskt.. Så årsaken til at den åpnet seg kjapt i /test, var nok at filen var read-only. Men årsaken til det igjen, kunne jo være interessant å finne ut av. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Fixed. Merket mer eller mindre tilfeldig at uten nettverk fungerte det fint. Fant tips på Google om å bytte DNS fra router-IP til for eksempel OpenDNS. Endret 6. mai 2010 av RattleBattle Lenke til kommentar
Croome Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 I mitt tilfelle fungerer min HP Photosmart mye bedre med Ubuntu enn med Windows. Skanninga fungerer mye bedre med ubuntu Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Øverst i panelet; dukket opp icon med melding om at det finnes noe hardware-oppdateringer elns. der ute. Ble plutselig litt usikker, alt funker bra her, så vil jeg rote med dette? Noen gode råd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå