Gjest selvdes Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Etter en lang periode hvor jeg var ekstremt sliten/utbrent og slet med diverse psykiske problemer, har kjørt livet mitt temmeligt i grøfta. Jeg var ekstremt selvdestruktiv og brukte så og si all energien på å ikke ta mitt eget liv. Med andre ord ble det lite energi til skole og betale regninger. (hvorfor ordne i problemene sine når en skal uansett ta sitt eget liv om et par dager)Jeg ignorerte derfor mange problemer for å unngå å bli enda psykisk dårligere . I tillegg hadde jeg et overforbruk mye pga hypomani. Jeg er nå mye bedre, men har fått endel økonomiske problemer som en følge av den tiden. Jeg har ikke lyst å dø, men er fortsatt for sliten og klarer ikke helt å ta ansvar uten å bli enda trøttere. Jeg vurderer å slutte studiene for å få fast jobb slik at jeg kan betale tilbake regninger men har et par inkassobrev jeg har ignorert (ettersom jeg ikke har hatt penger til å betale dem) Regner med å måtte selge endel ting på finn.no for å få betalt tilbake. Alt er selvsagt selvforskylt og jeg har bare meg selv å klandre , men jeg vil gjøre opp for meg selv/ta ansvar og få livet mitt "back on track" uten å faktisk måtte ty til selvmord. Spørsmålet er derfor om hvor en kan søke om hjelp for å få orden på livet sitt igjen og få betalt ned alle regninger? Eventuelt tips til hva jeg skal gjøre angående regningene jeg ikke klarer å betale? Lenke til kommentar
Gjest Håvard Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Etter en lang periode hvor jeg var ekstremt sliten/utbrent og slet med diverse psykiske problemer, har kjørt livet mitt temmeligt i grøfta. Jeg var ekstremt selvdestruktiv og brukte så og si all energien på å ikke ta mitt eget liv. Med andre ord ble det lite energi til skole og betale regninger. (hvorfor ordne i problemene sine når en skal uansett ta sitt eget liv om et par dager)Jeg ignorerte derfor mange problemer for å unngå å bli enda psykisk dårligere . I tillegg hadde jeg et overforbruk mye pga hypomani. Jeg er nå mye bedre, men har fått endel økonomiske problemer som en følge av den tiden. Jeg har ikke lyst å dø, men er fortsatt for sliten og klarer ikke helt å ta ansvar uten å bli enda trøttere. Jeg vurderer å slutte studiene for å få fast jobb slik at jeg kan betale tilbake regninger men har et par inkassobrev jeg har ignorert (ettersom jeg ikke har hatt penger til å betale dem) Regner med å måtte selge endel ting på finn.no for å få betalt tilbake. Alt er selvsagt selvforskylt og jeg har bare meg selv å klandre , men jeg vil gjøre opp for meg selv/ta ansvar og få livet mitt "back on track" uten å faktisk måtte ty til selvmord. Spørsmålet er derfor om hvor en kan søke om hjelp for å få orden på livet sitt igjen og få betalt ned alle regninger? Eventuelt tips til hva jeg skal gjøre angående regningene jeg ikke klarer å betale? Ta kontakt med økonomisk rådgiver i din kommune. Alle kommuner er pliktig til å tilby en slik tjeneste. Se også http://www.gjeldsoffer-alliansen.no/ for mer info Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå