Gå til innhold

Test av SMC 2804WBR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SMC2404WBR som er forgjengeren til SMC2804WBR blir snart oppdatert

til 44 eller 48Mbit (husker ikke). så om du ikke MÅ ha 54Mbit, men kan

nøye deg med 44 eller mer, så er det jo verdt å ta en titt på den og.

selges på komplett for 1,160,- mot 1,451,- for SMC2804WBR (web pris).

tenkte jeg skulle nevne det siden det faktisk er et par hundre kroner i

forskjell og du vil nesten ikke merke forskjell på hastigheten.

 

(bare en enkel software update som skal til).

Lenke til kommentar

Ja enheten støtter muligheten til å gjemme SSID

(se bilde tre på side tre)

http://www.barbara.no/images/smc2804wlan.jpg

 

Når det gjelder forgjengeren 2404 med 4X oppgraderingen, så vil det si at den er opptil 4X raskere enn vanlig 802.11b nettverk. De sa også at 22Mbit varianten skulle være 2X raskere enn 802.11b, men forskjell fra 5 til 6,6Mbit/s synes jeg ikke tilsier 2X raskere! 4X oppgraderingene gir en hastighet på ca 10Mbit/s (se test av D-Link DI-614+). Dette er greit nok endel høyere hastighet enn vanlige 802.11b nettverk. Men 802.11g gir som du ser hastigheter oppmot 24Mbit/s Noe som er betydlig mer!

 

Merk også at 802.11b+ produkter kun fungerer i 11Mbit modus.

Lenke til kommentar

Router funksjonen kan som oftest skrus enkelt av ved å deaktivere dhcp serveren. Det er også en fordel å endre ip adressen til enheten slik at du får tak i den når dhcp serveren til ngt er i bruk (10.0.0.xxx adresser).

 

Hvis du ikke har en adresse som hører til det samme subnettet vil du ikke få tilgang til enheten for å konfigurere det trådløse eller hva annet som skal endres.

Lenke til kommentar

Hmmmm, i testen blir det sagt at man regner med problem fixer i kommende firmware versjoner.

 

Jeg har derfor et spørsmål, hvilken firmware versjon ble det brukt hos dere?

 

Jeg har samme router som i testen, og etter å ha lest testen tok jeg en kjapp tur innom http://www.smc.com for å se etter firmware oppdateringer.

 

Den firmwaren som lå der var v1.08 Nitro Support, var det denne firmwaren som ble brukt under testen eller var det en eldre versjon?

 

Kunne godt tenkt meg å vite dette....

Lenke til kommentar

Det ble brukt versjon 1.02 som kan sees utifra det andre bildet på side 3. Enheten ble sendt tilbake før versjon 1.08. Vi skal prøve å få tak i de samme enhetene for å teste om "nitro" teknologien virkelig er raskere. Ifølge vår kontakt hos SMC har ikke de problemene vi hadde blitt funnet og rettet på.

 

En annen stor forskjell i versjon 1.02 og 1.08 er at de har lagt til WPA, noe som skal være betydlig sikrere enn WEP krypteringen. Vår kontakt kom desverre med informasjonen om 1.08 firmwaren rett etter at den ble sendt tilbake til komplett.

 

Firmwaren kom dessuten først ut på fredag.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det noen av dere med denne base stasjonen som har prøvd å sette opp wpa sikring på nettverket ?

 

Jeg har denne basestasjonen og har oppgradert den til 1.08 for å få nitro og "wpa" funksjonene....

 

Men det virker værre å få wpa til å virke, dokumentasjonen til smc tar jo ikke for seg noe om wpa oppsett (muligens for at det er for nytt)

Så er det noen som har forslag til en side med info om wpa ?

Lenke til kommentar

De vil fungere med to ip'er. Men jeg antar da at de er koblet på det trådløse via basestasjonen. De vil også bli kunne sett som to maskiner via det vanlige nettverket

 

Husk da også at trådløse nettverk fungerer som en hubb, nemlig at de har en total hastighet som kan benyttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...