kakskiv Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hei! Jeg har en Dell XPS16 laptop som jeg kjøpte delvis pga den innebygde TV-tuneren. Nå viser det seg at den kun støtter MPEG2 og ikke MPEG4 som er norsk standard. Men Dell har vært veldig hyggelige og gitt meg 1000kr i refusjon så nå tenkte jeg at jeg skulle gå til innkjøp av en plug-in TV-tuner til laptopen. Er det noen som har peiling på hva som er bra? Budsjettet er alt opp til 1000kr, det viktigste er at det er så bra kvalitet som mulig på HDTV. Men dette har jeg egentlig ikke peiling på, så tips mottas med takk! Her er forresten tilkoblingsmuligheten på laptopen! (2) USB 2.0 compliant ports (1) USB 2.0 compliant / e-SATA port with PowerShare VGA video connector IEEE compliant 1394a port Integrated network connector 10/100/1000 LAN (RJ45) 54mm Express Card slot Display Port HDMI Port AC adapter connector Audio jacks (2 line-out, 1 Mic-in) Regner med at det er USB eller Express Card som er de portene som slike tunere som regel bruker? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Nå er det vel uansett software(codec) som dekoder mpeg2/mpeg4. Så om kortet har støtte for enten dvb-c/t/s. Her er det samme standard i Norge som andre land. Snakker du om kabeltv/satelitt/ eller rikstv? Edit: OK søkte litt i de gamle postene dine. Den innebygde tuneren i pcen din støtter RiksTV. Med andre ord har du lurt Dell til å gi deg 1000 kr uten grunn hehe. Du har Get kabeltv som bruker dvb-c. Utfordringen med Get er at de pairer programkortet og dekoderen. Det finnes veier rundt dette, men det kreves litt "hacking". Endret 24. mars 2010 av obergeru Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå