The Stig Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Siste tilskudd i PSP-familien selger skuffende dårlig. Les mer Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 dyr håndholdt konsol som er dårligere enn sin forgjenger på flere områder og i tillegg har langt mindre gode spill enn konkurentene...vanskelig å skjønne hvordan det går så dårlig Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Du har diskplass til 2-3 spill, og tror ikke du kan lagre på SD-kortene. Ergo for lite diskplass og alt for lite fleksibel. Og nedlasting tar evigheter for gigabytes, det feiler er innlysende. Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Yes! Og likevel klør de seg i hodet og lurer på hva som er galt. Utifra det jeg har lest av saken ser jeg for meg en hel avdeling hos Sony som har i oppgave å gjennomføre markedsundersøkelser på hvorfor det går i dass... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Selger ikke som forventet..hva hadde de forventet da? At alle på jorda skulle ha en slik? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Vurderte en Go, men prislappen skurret noe i forhold til specs. Glad eg stod over, for eg slo til på PSP + Gran Turismo pakken for 995,- inne på elkøp sine sider Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Kjøpte min første PSP i forrige uke, og valgte en Go. Dette først og fremst fordi jeg ikke liker tanken på å drasse med meg UMD-er. Nedlasting gjør jeg om natta mens den lader. Har kjøpt GoW:CoL og FFVII og skal ha med meg 8-10 filmer når jeg skal til utlandet nå. 16 GB innebygget flash + 16 GB M2-kort holder da en stund. Ser ikke problemet med diskplassen. Hvem spiller mer enn 7-8 spill av gangen? Har ikke testa, men det skal da dessuten gå fint å installere spillet på M2-kortet. Med spill på 1-2 GB gir det 8-16 spill per kort + internminne. Bedre med 10 spill på ett M2-kort enn ett spill på en UMD-disk. Dessuten er maskina 16% lettere og 35% mindre enn PSP-3000, og går faktisk i lomma. Bluetooth gjør det mulig å bruke PS3-stikka til å styre med, samt bruke Bluetooth-headset. Har imidlertidig et par ting å utsette på den: At de har gått fra standard USB til en sånn egen All-In-One drittplugg er forkastelig, og skyveskjermen føles for meg litt løs og slarkete. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Ingen butikker ønsker å selge en spillkonsoll som ikke gir mersalgsverdi siden spillene kun kjøpes på nett. Det er nok det viktigste ankepunktet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Det at den ikke selger noe særlig har en meget enkel forklaring - den selges ikke av de største elektroforhandlerne rundt i verden. Nettopp fordi at sony's veiledende priser = svært svært lav inntjening til forhandler. Når forhandler så ikke kan selges spill til maskinen, ja så gidder de ikke ha varen. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Salgstallene artikkelen referer til er fra kun det japanske markedet. Men forbauser meg ikke om salgstallene generelt er lave rundt om kring. Vedlagte graf viser antydede salg i USA for februar. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Det at den ikke selger noe særlig har en meget enkel forklaring - den selges ikke av de største elektroforhandlerne rundt i verden. Nettopp fordi at sony's veiledende priser = svært svært lav inntjening til forhandler. Når forhandler så ikke kan selges spill til maskinen, ja så gidder de ikke ha varen. Det + at den er overpriset til de grader i forhold til hva du får. Det kommer få gode spill til den, lagringsplassen er latterlig, maskinvaren blir mer og mer utdatert og på multimediafronten kan den ikke måle seg med dagens enheter. Du får en iPod Touch eller DSi til samme prisen, to mye fetere dingser. Ikke rart Sony sliter med denne. Nei, holder meg til den gamle mursteinen av en PSP jeg har Endret 23. mars 2010 av LucarioX Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 – Vi blir å gå tilbake i tenkeboksen og kommunisere oss i mellom. Jeg sitter her å vurderer flere trekk som kan være aktuelle for det kommende året: Dere vil få se et kraftig fokus fra oss for å bedre "utdanne" og informere kundene. Alt jeg kan si, "følg med". Fordi vi skal finne svaret på gåten. De vil utdanne kundene? Uffda, det var jo ikke så lurt... Det kan lett tolkes som at kundene ikke kjøper PSP Go fordi de er idioter som ikke forstår seg på sånn teknologi. Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Ingen bombe i det hele tatt. Konsollen i seg selv er kanonkul, men prisen er absurd. Koster jo faktisk mer enn PS3 i flere butikker. Teknologien tilsier en pris på ca 1000 kroner. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Synest konsollen er genial, kuleste håndholdte denne generasjonen, alt av spill går digitalt (kjempepluss), god lagring til haugevis av spill osv osv.. MEN PRISEN FOR SVARTE SVINGENDE!?!? Når elkjøp selger en PSP til 1000kroner inkludert spill så betaler en for svarte ikke 2500 for en slik, latterlig.. Også trekker det jo jævli ned at en ikke får cracket den Lenke til kommentar
steeler Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Sony ville jo i sin tid også "utdanne" forbrukerne til å forstå at atrac-lydformatet var å foretrekke fremfor mp3. Vi vet jo alle hvordan det gikk. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 At PS2 fortsatt selger så mye er helt utrolig. Ikke rart PSP Go selger dårlig når den ikke finnes i noen butikker eller har noe særlig gode spill. Sony må heller snart lansere en ny generasjon håndholdt og satse skikkelig på egne spillfranchiser til den i stedet for å porte over spill eller lage dårlige versjoner til PSP med en sidehistorie som er mer eller mindre uinteressant. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Hadde kjøpt den hvis den hadde hatt en lavere pris. Men da jeg gikk inn i butikken og ble møtt av en prislapp på 2700 var det uaktuelt. Men forhåpentligvis synker den kraftig i pris samtidig som spillutvalget øker. På en annen side kan det jo hende de annonserer Psp2 på e3, så da venter jeg heller på den Den gamle cracka mursteinen får duge en stund til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg