Gå til innhold

Begynne med et årsstudium?

Anbefalte innlegg

Jeg skal sansynligvis begynne å studere nå til høsten. Kommer nok til å søke på samfunnsøkonomi, bachelor på UiB som førstevalg. Jeg er usikker på om jeg kommer inn på dette studiet i år og tenker på å ha noen årstudium i backup i tilfelle jeg ikke kommer inn på samfunnsøkonomi.

Hvilke årsstudium vil det isåfall være fornuftig å søke på? Helst noe i Bergen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal sansynligvis begynne å studere nå til høsten. Kommer nok til å søke på samfunnsøkonomi, bachelor på UiB som førstevalg. Jeg er usikker på om jeg kommer inn på dette studiet i år og tenker på å ha noen årstudium i backup i tilfelle jeg ikke kommer inn på samfunnsøkonomi.

Hvilke årsstudium vil det isåfall være fornuftig å søke på? Helst noe i Bergen.

hei!

UiB har et årsstudium for samfunnsøkonomi uib.no (samfunnsøkonomi) Vet ikke om opptakskravet er det samme som på bachelorprogrammet.

Jeg har selv en bachelor i sosiologi fra UiB og kan anbefale årsstudiet UiB.no (sosiologi)

Min erfaring er at det som regel er lurt å ta årstudium i en fag som kan passe inn (er relevante) i din fremtidige bacehlorgrad som de valgfrie emnene. Vet ikke hvor mye du kjenner til bachelor-opplegget, men utenom de obligatoriske fagene må du selv velge 4 fag, såkalte valgfrie emner. Disse kan være på samfunnsvitenskaplig fakultet eller fra et helt annet fakultet. Før jeg begynte på Bachelor i sosiologi hadde jeg allerede tatt et årstudium i religionsvitenskap. Dette ble inkorporert i bachelorgraden i sosiologi.

Synes du skal sende en mail til studieveileder ved institutt for økonomi med samfunnsvitenskaplig fakultet og spørre hva han/hun anbefaler. [email protected]

Lykker til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...