Raedon Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hei dere! Jeg går på automatisering VG2, og jeg lurer på hva gjør egentlig en temperaturtransmitter(TT)? Og hvordan er den oppbygd? Takk Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Så vidt jeg kan skjønne er en temperaturtransmitter bare en fellesnevner for termometer. Google it. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Temperatur transmitter (TT) står vel i bunn og grunn for Temperatur måleomformer, altså det som forvandler signalet fra temperatur elementet (TE)om til et ønsket signal. Hvordan måleomformer er oppbygd tørr jeg ikke si 100%, men regner med det er en eller annen form for målebro, samt en signalforsterker. Skal du fokusere på et spesifikt element så tror jeg det kan være fint å se på RTD-elementet, også kjent som PT-100. Ellers kan du også lese litt om termoelementer og hvordan de er bygd opp. Det meste av dette skal stå i måleteknikk boken din. Skulle det være noe annet, så kan jeg prøve å hjelpe. Endret 23. mars 2010 av Vegpeg Lenke til kommentar
Raedon Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Temperatur transmitter (TT) står vel i bunn og grunn for Temperatur måleomformer, altså det som forvandler signalet fra temperatur elementet (TE)om til et ønsket signal. Hvordan måleomformer er oppbygd tørr jeg ikke si 100%, men regner med det er en eller annen form for målebro, samt en signalforsterker. Skal du fokusere på et spesifikt element så tror jeg det kan være fint å se på RTD-elementet, også kjent som PT-100. Ellers kan du også lese litt om termoelementer og hvordan de er bygd opp. Det meste av dette skal stå i måleteknikk boken din. Skulle det være noe annet, så kan jeg prøve å hjelpe. Tusen takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå