ChillyWilly Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Jeg skal velge et økonomiprogram. Vi har startet opp en liten bedrift og skal kjøre regnskapet selv i starten. Vi har valgt NUF som foretaksform. Regnskapsmessing skal dette være likt som for norske selskap. Mamut Totaløkonomi Datax har jeg prøvd tidligere. Helt greit program, men opplevde den gang (4-5 år siden) at det hadde småfeil. Regner med mye er blitt rettet på siden sist. Er det andre lignende program som noen kan anbefale? Bør ha samme prisnivå som Mamut. Lavere er jo bra, men må ikke gå på bekostning av funksjonalitet og kvalitet. Bruk: - regnskap, fakturering, salgsoppfølging, næringsoppgave/selvangivelse etc. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Jobbet tidligere med salg av Mamut og kan trygt anbefale det til ditt bruk. Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Vi bruker Visma på jobben og selv om jeg kun bruker det til å registrere mine egne timer og det materiellet som jeg benytter i det daglige så virker det som en meget bra løsning. Er også raske med respons. http://www.visma.no/ Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Visma er vel mye dyrere? Tviler på det er nødvendig med et så dyrt regnskapsprogram til en liten bedrift. Har selv brukt både Mamut og Visma. Visma er nok et mer hendig program hvis du har store regnskap, men Mamut er mer en bra nok for små bedrifter. Lenke til kommentar
gudesen Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Jeg vet at dette er en gammel tråd, men diskusjonen er kanskje relvant for enkelte fremdeles. Vi har brukt Mamut i en del år og har blandet erfaring. Vårt bruksområde er timeføring for alle ansatte (ca 20) og fakturering. Alt som har med fakturerering fungerer stort sett bra, og Mamut har så vidt jeg vet gunstige priser sammelignet med Visma o.l. For timeføring er Mamut greit sett fra bedriftseiersiden - man kan generere lister/rapporter og oversikter. Brukergrensesnittet er gammeldags og kronglete, og man må holde tunga rett i munnen for å unngå å gjøre feil. For vanlig timelisteføring for ansatte er programmet nokså dårlig. Man får jobben gjort, men funksjonaliteten er identisk med slik programmet så ut for 10 år siden! Brukergrensesnittet er elendig, det er utrolig fort gjort å slette en hel måneds timeliste uten noen angreknapp. Undo-knappen sletter alt du har gjort siden du logget deg på (eller lagret), du får ingen automatisk sjekk-sum hverken for prosjekt,måned eller dag, og du må bruke hoderegning eller kalkulator kontinuerlig dersom man f.eks fører timer på mange ulike prosjekter hver dag (det gjør vi!). Det aller verste er likevel teknisk kundesupport: her er prinsippet "ikke innrøm problemer eller feil - skyld på kunden!" hver gang vi henvender oss til mamut med klager, forslag eller feilmeldinger er svaret "dette har vi aldri hørt før, dere må gjøre noe feil" eller "Det er slik alle vil ha det - ingen andre kunder har noensinne klaget på dette!" Mamut har ikke forandret noe på 10 år - det sier jo det meste! Nå har Mamut kommet med en web-basert versjon av samme program: MAMUT Online Et stort fremskritt at det faktisk skjer utvikling, men dessverre gjenstår mye før dette fungerer for vår bedrift: Utrolig treg prosessering på Mamutonlines server hver gang man legger inne nye tall eller endre prosjektkoder o.l. - de skylder på vår internetlinje som vi vet er lynrask! Man kan bare se 5 linjer i timelisten om gangen (for oss som ofte har opp mot 100 linjer/poster på en måned blir det vanskelig å få overblikk og MYYYYE blaing!), og det er en pine å bla i oversikten pga av tregheten. Vi har til tross for problemene nevnt over valgt å fortsette å bruke Mamut (gammel løsning - ikke online), siden prisen er grei, faktureringen fungerer tilfredstillende og så er det utrolig hva man venner seg til... Endret 9. februar 2011 av gudesen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå