odds0ck Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Lurer på å kjøpe meg Bad Company 2 til PC, men laptopen min har ikke optisk drev. Jeg kan fint installere spillet med eksternt DVD-drev, men det er uaktuelt å måtte koble til denne hver gang jeg skal spille, bare fordi disken må stå i. For singleplayer-spill er det enkelt nok å bare laste ned en no-CD-fix, men hvordan er det i multiplayer, som i Bad Company 2? Blir jeg hindra fra å komme inn på serverne hvis jeg bruker en no-CD-fix, eller går det bra så lenge jeg har en gyldig registreringskode? Hvordan er dette for online-spilling generelt? Veit jeg kan laste ned spill fra f.eks. Steam, men det er nesten alltid mye billigere å kjøpe fysisk kopi (noe som for øvrig er helt ufattelig). Se f.eks. http://biit.no/. Jeg har forresten sett at det er mulig å legge til spill i Steam, selv om jeg ikke har lasta de ned fra Steam (installert dem fra CD/DVD). Slipper jeg da å bruke DVD-en ved en senere anledning, slik at jeg kan installere ved nedlasting? Veit at dette fungerte med Orange Box (kjøpte på DVD, kan laste ned nå), men fungerer det også med spill som ikke er laget av Valve selv, men som er tilgjengelig på Steam? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Google + ett klikk:Ergo, adding via steam etter å ha kjøpt retail er ikke mulig.Vel vel, enda ett google søk(!) daOppsummert;Authentication by going onlineYou can also choose to authenticate by going online once.If so, this happens the first time that you start the actual game. You will be asked for permission. If you allow it, SecuROM will talk to a master server, which counts on how many computers your serial key is currently in use.When the installation has been authenticated online once, SecuROM will no longer go online. You can then play the single-player campaign 100% offline, without needing the DVD. Also, you can play multiplayer online without needing the DVD.Happy fragging Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
odds0ck Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Du verden. Det var jo egentlig ganske greit. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå