Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden


Tj-nome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrulig mye spennende som kjem på 3DS-en.

 

Av Spill:

 

Resident Evil Revelations

Metal Gear Solid Franchise

Professor Layton and The Mask Of Miracle

Ridge Racer

Kingdom Hearts

Dead Or Alive 3D

Samurai Warriors 3D

Ninja Gaiden

Street Fighter IV

Kid Icarus

 

Super Street Fighter IV: 3D Edition, ikke bare Street Fighter IV.

 

I tillegg kommer blandt annet f.eks

 

Paper Mario

Mario Kart

mistenkelig)

Nytt Dragon Quest

Nytt Final Fantasy

StarFox 64 3DS

Super Monkey Ball

Saint's Row: Drive By

Assassin's Creed: Lost Legacy

Legend of Zelda: Ocarina of Time remake (ikke bekreftet, men ligner

 

http://ds.ign.com/articles/109/1097918p1.html

 

http://ds.ign.com/articles/109/1098192p1.html

Lenke til kommentar

Har ikke mer info en tidligere:

 

Size: 3,4 inches (Litt mindre en DSi XL, men større en DSi)

Resolution: 854 x 480 (DS, DSI har 192 x 256)

Cont. Ratio: 1000:1

 

Synes å huske det ble nevnt 3,5 tommer i presentasjonen, men er ikke 100% sikker.

 

Ellers ligger det ganske mange screenshots(både fra nintendo og tredjeparter) på nintendo sine sider.

 

http://e3.nintendo.com/3ds/

 

Ser ut til at 3ds-en kan få mange gode spill tidlig :yes:

 

EDIT:

Specs sakset fra nintendo sine sider:

Size (when closed):

Approximately 5.3 inches wide, 2.9 inches long, 0.8 inches tall.

Weight:

Approximately 8 ounces.

Look:

Final design is TBA.

Top Screen:

3.53-inch widescreen LCD display, enabling 3D view without the need for special glasses; with 800x240 pixel resolution (400 pixels are allocated for each eye to enable 3D viewing).

Touch Screen:

3.02-inch LCD with 320x240 pixel resolution with a touch screen.

Cameras:

One inner camera and two outer cameras with 640x480 (0.3 Mega) pixel resolution.

Pre-Installed Software:

TBA

Nintendo 3DS Game Card:

2 GB Max. at launch.

Wireless Communication:

Can communicate in the 2.4 GHz band. Multiple Nintendo 3DS systems can connect via a local wireless connection to let users communicate or enjoy competitive game play. Systems also can connect to LAN access points to access the Internet and allow people to enjoy games with others. Will support IEEE 802.11 with enhanced security (WPA/WPA2). Nintendo 3DS hardware is designed so that even when not in use, it can automatically exchange data with other Nintendo 3DS systems or receive data via the Internet while in sleep mode.

 

Game Controls:

Touch screen, embedded microphone, A/B/X/Y face buttons, + Control Pad, L/R buttons, Start and Select buttons, "Slide Pad" that allows 360-degree analog input, one inner camera, two outer cameras, motion sensor and a gyro sensor.

 

Other Input Controls:

3D Depth Slider to adjust level of 3D effect (can be scaled back or turned off completely depending on the preference of the user), Home button to call system function, Wireless switch to turn off wireless communications (even during game play), Power button. The telescoping stylus is approximately 4 inches when fully extended.

 

Input/Output:

A port that accepts both Nintendo 3DS game cards and game cards for the Nintendo DS™ family of systems, an SD memory card slot, an AC adapter connector, a charging cradle terminal and a stereo headphone output jack.

 

Sound:

Stereo speakers positioned to the left and right of the top screen.

 

Battery:

Lithium ion battery details TBA.

 

Languages:

TBA

 

Parental Controls:

Parental controls similar to the Nintendo DSi system will be included.

Endret av HetrTiXc
Lenke til kommentar

noen som vet når 3DS kommer? gleder meg som en unge på julaften :dribble:

 

Lurer jeg også på. Jeg er i alle fall offisielt solgt, denne ser bare fantastisk ut! :) Alt det jeg hører om 3D-en gir meg vann i munnen, det samme med nyhetene om kraftigere hardware. (Selvsagt bryr ikke Nintendo seg med å liste opp specs, det er ikke deres stil)

 

Det beste er likevel den enorme støtten konsollen allerede har fått. Når Kojima dukket opp på skjermen der og snakket så varmt om tingesten må jeg innrømme jeg ble ekstremt spent. Er nesten sikker på at Nintendo har truffet jackpot med denne konsollen, og Sony er nok vettskremte ...

 

Må si at jeg ikke har vært så hypet på noe spillrelatert side jeg først hørte om Wii-en i 2006. Trenger lanseringsdato NÅ! Driter i prisen for å være ærlig.

 

Hva synes dere om opplegget til Nintendo? (Konferansen kan forresten ses i sin helhet på G4.TV sine sider)

 

Jeg synes resten av presentasjonen var overraskende bra. Digg at gamle helter hentes inn i varmen igjen, Donkey Kong, Goldeneye, Link, ja til og med Kirby og Mickey (begge disse spillene så faktisk utrolig gøyalt ut!) Virkelig masse godbiter, selv om jeg er litt bekymret for den tilsynelatende upresise kontrollen i Zelda.

 

Etter en i mine øyne ekstremt laber presentasjon i fjor og lite spennende hardcore-spill på en stund er det godt å kunne si at Nintendo er tilbake i mine godbøker :) Herlig å ha Nintendo-titler å glede seg til igjen :)

 

EDIT: Vet ikke hvem av dere som linka til det, men remake av Zelda OoT!?!?!!

Holy shit!

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Må si at jeg ikke har vært så hypet på noe spillrelatert side jeg først hørte om Wii-en i 2006. Trenger lanseringsdato NÅ! Driter i prisen for å være ærlig.

 

Henger meg glatt på den! :fun:

 

Hva synes dere om opplegget til Nintendo? (Konferansen kan forresten ses i sin helhet på G4.TV sine sider)selv om jeg er litt bekymret for den tilsynelatende upresise kontrollen i Zelda.

 

Tviler sterkt på at kontrollene blir upresise! Har du spilt Wii Sports Resort? Der er jo kontrollene perfekte :love:

 

Sikkert en fra sony som ville ødelegge for Nintendo :tease:

Lenke til kommentar

Nintendo på E3 i fjor var en skuffelse, men i år er de tilgitt og vel så det. Her kom klassiker etter klassiker etter klassiker til Wii, DS og 3DS. At de begynte med å si Kid Icarus ville bli det første de slapp til 3DS gjorde at jeg ikke trodde det kunne bli noe bedre, men der tok jeg feil. Nytt Kirby, Donkey Kong Country, Dragon Quest, Resident Evil, Paper Mario, to Zelda-spill og fuglene vet hva. Jeg er målløs. :dribble:

 

Noen som vet når/hvor 3DSen kan forhåndsbestilles? Vil helst slippe at den er utsolgt...

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Enig, dette året og neste år blir et spennende år med Nintendo i spissen.

 

Har oppdatert info på første siden med spec osv. Er det mer som skal legges til si i fra :thumbup:

 

Det er en ting jeg har stusset på. Den leveres med Nintendo 3DS Game Card som er maks 2 GB er litt merkelig. Det ser ut som den skal akseptere elder Nintendo DS spill, men hva dem har i lagring for den nye Game Card er jeg litt spent på.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Hørest ut som du kan miste 3D effekten veldig lett hvis du holder den litt skjevt da. Virket som han i den videoen som ble linket var litt små-overrasket over hvor fort 3D følelsen forsvant om man holdt den litt "feil".

 

Liker ikke måten ting skal være så RETT nå. Wii'en som du må holde sånn ca. rett på tv for å få en god kontroll. Kinect eller Move eller hva nå enn som dukker opp.

Når jeg skal spille liker jeg best å slenge meg ned i det mest naturlige stedet som faller inn og spille.

Lenke til kommentar

Det er sant som Paulex sier om 3D-skjermen. Det har blitt bekreftet lenge før Nintendo viste fram 3DS på E3.

 

Det skal være slik at du miste litt 3D-effekten når du ser fra siden der den forsvinne til slutt. Dette har dessverre med limitation av Parallax barrier teknologien for 3D uten briller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...