Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden

Tj-nome

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke testet selv, men siden man kan spille DS i sin opprinnelige oppløsning (aspect ratio er noe annet igjen), så skal ting se likt ut. Forskjellen er vel at DSi XL har større skjerm, men samme oppløsning som de andre DS versjonene?

Ah okay, vel så lenge spillene ser like bra ut på 3DS som på DSi/XL så er jeg fornøyd, og som du sier når man kan spille DS spillene i opprinnelig oppløsning så burde det jo være slik.

Uansett, elkjøp solgte vel konsollen for 2000kr på release om jeg ikke husker helt feil? Noen som har noe formening om det er mulig å få konsollen til den prisen idag? For koster vel 2300kr ca. på elkjøp nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay takker.

I og med at det er noe forskjell i skjerm størrelse og antall piksler fra DSi/XL, hvordan blir det med DS/DSi spill? Som f.eks Pokemon Black/White, ser de spillene like bra ut på 3DS som på DSi/XL? Hørt noen rykter om at noen spill strekkes ut, men at man kan trykke noe tastekombinasjon for å få "riktig" oppløsning?

Nintendo har ikke sagt noe om hvilke regioner som eksisterer, men å kjøpe et spill fra England er uproblematisk hvis du har en 3DS kjøpt i Norge. Hold deg dog unna spill fra USA og Asia/Japan. Disse vil ikke virke. Tidligere har Autralia vært i samme region som Europa (an uante grunner), men jeg vet ikke om det er tilfellet her.

Når det gjelder DS spill på 3DS så vil de se anneledes ut enn om de spilles på en Dsi/XL/whatever maskin. Grunnen til dette er at 3DS har høyere oppløsning på sine skjermer. Dette har ikke noe med skjermstørrelse å gjøre.

Les mer her: http://ds.ign.com/ar.../1157584p1.html

Jeg har spilt over tyve DS-spill på 3DS og aldri opplevd noe som helst forskjell av betydning, verken på storskjermen eller touchskjermen?

Lenke til kommentar

Okay takker.

I og med at det er noe forskjell i skjerm størrelse og antall piksler fra DSi/XL, hvordan blir det med DS/DSi spill? Som f.eks Pokemon Black/White, ser de spillene like bra ut på 3DS som på DSi/XL? Hørt noen rykter om at noen spill strekkes ut, men at man kan trykke noe tastekombinasjon for å få "riktig" oppløsning?

Nintendo har ikke sagt noe om hvilke regioner som eksisterer, men å kjøpe et spill fra England er uproblematisk hvis du har en 3DS kjøpt i Norge. Hold deg dog unna spill fra USA og Asia/Japan. Disse vil ikke virke. Tidligere har Autralia vært i samme region som Europa (an uante grunner), men jeg vet ikke om det er tilfellet her.

Når det gjelder DS spill på 3DS så vil de se anneledes ut enn om de spilles på en Dsi/XL/whatever maskin. Grunnen til dette er at 3DS har høyere oppløsning på sine skjermer. Dette har ikke noe med skjermstørrelse å gjøre.

Les mer her: http://ds.ign.com/ar.../1157584p1.html

Jeg har spilt over tyve DS-spill på 3DS og aldri opplevd noe som helst forskjell av betydning, verken på storskjermen eller touchskjermen?

Om du holder inne start og select samtidig som du starter et DS-spill vil spillet kjøre i standard oppløsning uten at det blir strukket. Du vil merke at bildet blir mye skarpere (men mindre) :)

Lenke til kommentar
A June 19 launch date has been set for The Legend of Zelda™: Ocarina of Time™ 3D, a re-mastered edition of one of the most acclaimed installments in The Legend of Zelda series, created exclusively for the Nintendo 3DS system.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D brings a completely re-mastered version of an epic entry in the beloved The Legend of Zelda game series to Nintendo’s newest hand-held system, Nintendo 3DS. The game couples phenomenally enhanced graphics with stunning, glasses-free 3D visuals to bring to life the daring adventures of its hero, Link™. A streamlined touch-screen interface and newly implemented motion controls provide a fresh and intuitive feel as players immerse themselves in the tale of the creation of Hyrule and the struggle for control of its all-powerful ancient relic. The game will also feature new challenges not included in the original game. The Legend of Zelda veterans can look forward to the Master Quest – a second quest with revamped puzzles and redesigned dungeons that feature the same graphical and interface upgrades as the main game. The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D is a masterful improvement on one of the landmark releases in video game history.

http://www.nintendoeverything.com/63340/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Imponerende grafikk på RE-spillene. Minner om de peneste Wii-spillene.

Euro 3DS line-up for 2. kvartal:

* 21st April: Puzzle Bobble Universe (Square Enix)

* 6th May: Steel Diver (Nintendo)

* 13th May: LEGO Pirates of the Caribbean: The Video Game (Disney Interactive Studios)

* 20th May: Dead or Alive: Dimensions (Nintendo)

* 26th May: Sudoku: The Puzzle Game Collection (Hudson Soft)

* 2nd June: Sports Island 3D (Hudson Soft)

* 17th June: The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D (Nintendo)

* 17th June: Naruto Shippuden 3D The New Era (505 Games)

* Q2: Pac-Man and Galaga Dimensions (Namco Bandai)

Lenke til kommentar

Kom nytt gameplay fra Resident Evil 3D i dag :dribble:

*film*

Jeg tror og OoT kommer til selge som bare det da det sikkert får temmelig gode kritikker.

For å korrigere litt er det der Resident Evil: The Mercenaries 3D. Det er riktignok folk, fiender og miljøer fra Resident Evil, men det har ingenting med resten av spillene å gjøre. Det er ikke engang en historie der. Alt man gjør er å løpe rundt og skyte ned fiender på kortest mulig tid for å få så mange poeng som mulig. Det blir selvsagt et kjøp, men når du sier Resident Evil 3D tenker jeg på Resident Evil: Revelations. Det er et ekte Resident Evil og går tilbake til røttene. Det er helt klart det 3DS-spillet jeg gleder meg mest til.

Btw noen som vet om det blir zombier og "old-school" i The Mercenaries, eller blir det bare de tullefiendene fra Resi 4 og 5?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

3 timers batteritid er vel med full lysstyrke på skjermen, 3D på, trådløst nett på og i et spill med bra grafikk som krever mye av maskinen? bare å skru av 3D, og ikke kjøre full lysstyrke, burde gi ca. 2x batteritid? og mindre krevende spill gir enda lengre batteritid. om du er på bilturer etc. har du vel neppe tilgang til wifi heller.

og som sakt så kommer det sikkert noe bedre batteri til disse hvor det alikevel ikke varer lenge nok.

Hva er poenget med 3DS hvis man må skru av selve hovedfunksjonaliteten for at batteritiden ikke skal være direkte råtten?

så folk forventer både et bra batteri og kraftig maskinvare? grunnen til at gamle ds hadde så bra batteri var fordi den hadde drit hardware, ville du at den nye dsen skulle hatt like dårlig hw for å spare batteriet? da kan du bare kjøpe en ds lite. bruk 3d når du har lader tilgjengelig, slå av 3d om du ikke har lader tilgjengelig og vil spare på strømmen.

Nei, jeg forventer faktisk ikke kraftig maskinvare. Og poenget mitt står fortsatt.

Lenke til kommentar

Jeg tror og OoT kommer til selge som bare det da det sikkert får temmelig gode kritikker.

Jeg ville faktisk ikke vært for sikker på de kritikkene der med tanke på hvor mye Nintendo-trolling det er overalt. Spillet vil nok selge dog :)

Hvis noen anmeldere sier ting som "We have all seen this 13 years ago, nothing new. Overall an OK port of what once was a brilliant game 7/10.) Så slår jeg dem! Men spiller vel egentlig ikke noen rolle hva de mener da det er oss, fansen som satt der og opplevde dette underverket av et spill. :)

Lenke til kommentar

Det der var noe jeg merket meg med mange anmeldelser av Rayman 3D.

Det ble klaget på at det var 11 år siden det første ble utgitt, hadde blitt gitt ut på så mange plattformer tidligere, ikke nok forandring osv. Jeg mener alt dette er irrelevant for karakteren. Det bør heller bedømmes som et selvstendig spill basert på at det er 2011 og til 3DS.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...