Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden


Tj-nome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sjekket litt på gamefaqs.com og fant en del reviews for Pilotwings på SNES. De aller fleste gav det svært bra karakterer. Nå er det jo en del forskjell fra SNES og 3DS, men konseptet er vel stort sett det samme. Så hva gjør man egentlig i Pilotwings?

 

"In Pilotwings, you are taking flying lessons to obtain… pilot wings. But, not to be content with a plane, you also take to the skies with hang gliders, parachutes, and even futuristic rocket packs. Your goal is to obtain a passing score by completing objectives given to you by your instructors in each individual course. Flying through rings and under arches, riding thermal currents hundreds of feet upwards, and, of course, getting yourself back on the ground safely are some of the common tasks you’ll have to complete. You’ll be judged and scored after each course, and your total score for all the courses must meet a certain criteria in order for you to move on to the next lesson. Making one big mistake can usually drop your score low enough that you’ll have to retake the entire lesson. Good luck!"

 

Jeg synes det høres ganske interessant ut. Har ikke sett den traileren ennå (veldig tregt bredbånd), men skal se den når den er lastet ferdig. Selvsagt kjøper jeg ikke 3DS på release kun for Pilotwings, men det er da noen andre interessante spill. For eksempel sier noen at Zelda kommer til launch i USA, så er vi heldige kommer det til launch her også. :)

Lenke til kommentar

Og da var Pilotwings Resort bestilt. For håpe det blir morsomt nok til å vare til et "ekte" spill kommer. Mario, Zelda, Mega Man Legends, Resident Evil, Kid Icarus, Dragon Quest, Final Fantasy, Kingdom Hearts, StarFox... mye å glede seg til. :)

 

Edit: Jeg finner en hel masse rykter fra mer eller mindre troverdige steder som sier Donkey Kong 3D og Kirby 3D er bekreftet til 3DS. Kan noen bekrefte eller avkrefte at det stemmer?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Hverken Kirby eller Donkey Kong har blitt annonsert til 3DS, men begge figurene vil garantert dukke opp etter hvert.

 

Nintendo har planer om å gi ut enda et Kirby-spill til den originale DS-en, noe som betyr at Kirby har fått være med i hele 4 DS-spill. Spillene har vist seg å være veldig populære, så Nintendo ønsker nok å gjenta suksessen på 3DS.

 

Donkey Kong fikk bare et spill for seg selv på NDS; Donkey Kong: King of Swing. Han dukket dog også opp i puzzle-spillene Mario vs Donkey Kong. Med Donkey Kong Country Returns har DK på nytt blitt en populær merkevare, så vi skal ikke se bortifra at det blir noen apestreker på 3DS også.

Lenke til kommentar

Kirby DS er det med 10 Kirbyer på en gang i Lemmings-stil. Kirby har egentlig aldri skuffet meg, så det kan nok bli bra. Men å overføre det til 3DS? Da må de i såfall gjøre om alt på nytt i 3D, og det tviler jeg litt på er noen vits. Beholder de 2D-grafikken kan de jo bare fortsette å lage det til DS. Det er fortsatt mange som holder på DSen sin, og spill til DS vil være spillbare på 3DS.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt mange som holder på DSen sin, og spill til DS vil være spillbare på 3DS.

Det neste Kirby-spillet vil etter alt å dømme komme ut etter 3DS har blitt lansert, så Nintendo ser ut til å ha tenkt den samme tanken.

 

Spørsmålet er dog om DS-eierne har lyst på mer Kirby etter dette spillet. Fordelen med å hoppe over til 3DS er at brukerbasen til konsollen er "ung", og dermed sulten på nye spill. I tillegg vil det også øke salget til 3DS som følge av at Kirby-fansen vil få lyst på det nye spillet.

Lenke til kommentar

Tenk logisk: Lager de 2D Kirby til DS kan det spilles på DS og 3DS. Lager de 2D Kirby på 3DS kan det kun spilles på 3DS. Med andre ord får de en mye større kundegruppe om de lager det til DS. Bare fordi 3DS kommer om litt over en måned betyr det ikke at alle løper og kjøper med en gang. Mange venter til høsten, og mange gidder ikke kjøpe i det hele tatt. Det er en lang rekke spill til DS i utvikling. Vi vil nok se nye spill til DS til neste år, og kanskje året etter.

Lenke til kommentar

Tenk logisk: Lager de 2D Kirby til DS kan det spilles på DS og 3DS. Lager de 2D Kirby på 3DS kan det kun spilles på 3DS. Med andre ord får de en mye større kundegruppe om de lager det til DS. Bare fordi 3DS kommer om litt over en måned betyr det ikke at alle løper og kjøper med en gang. Mange venter til høsten, og mange gidder ikke kjøpe i det hele tatt. Det er en lang rekke spill til DS i utvikling. Vi vil nok se nye spill til DS til neste år, og kanskje året etter.

Tja. Jeg synes at det er langt flere grunner til å lage et nytt Kirby til 3DS fremfor den originale DS-en.

 

- Piratkopiering er utbredt på DS. Nintendo har uttalt at dette vil være vanskeligere på 3DS.

- Folk som eier 3DS kommer neppe til å kjøpe DS-spill til 400kr når de kan kjøpe 3DS-spill til den samme prisen. Nå snakker jeg selvsagt den gjennomsnittlige spilleren, og ikke de spesielt interesserte.

- Utviklererne ønsker selvsagt å utvikle spillene sine til den maskinen som har flest muligheter. Etter det fjerde Kirby-spillet til DS vil det på tide at den rosa ballen tar turen til 3DS.

- DS- og 3DS-spill bruker forskjellige covere og minnekort. Av praktiske hensyn kan det være lurt for Nintendo å fokusere på å produsere en type covere og minnekort

- "Brukerbasen til 3DS vil være langt yngre" enn den som eier DS, og dermed også mer sulten på nye opplevelser.

- Spill som f. eks Kirby kan brukes til å lokke spillere til å kjøpe 3DS.

 

Hvem kjøper 3DS for å spille et 2D spill når DS er billigere og har et langt større utvalg?

Folk som liker gode 2D-spill?

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...