Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden

Tj-nome

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Har lest i et par intervjuer at utviklerne kjører spillet på høyere FPS om man slå av 3D-effekten, så batteribesparelsen er nøvendigvis ikke så altfor stor. For øvrig ser det ut som batteritiden vil havne på samme nivå som PSP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
om du ikke vil ha grafikk og teknologi, men bedre battertid, så er det vel bare å slå av 3D? da skulle den vel klare rundt 8 timer, og det med maks lysstyrke på skjermene. noe som godt kan skrues ned om du er inne, for å få enda lenger batteritid. godt mulig den batteritesten var med wifi slått på og? kan sikkert spare strøm der og. og så kan du heller slå på 3D og wifi osv. når du har en lader tilgjengelig.

Så for at batteriet skal vare mer enn 3-4 timer må man skru av det som er selve hovedpoenget med konsollen?

du mente jo selv at nintendo burde laget en svakere konsoll for å få lengre batteritid, slår du av 3D får du lenger batteritid. ser ikke problemet.

Da forsvinner jo hele poenget. Nintendo 3DS skal jo være en "3D-revolusjon", men så må man skru det av hvis man vil spille mer enn et par timer? Det vil si at de designer konsoll og spill rundt noe som gjør at batteriet tømmes veldig kjapt.

Hadde de designet den rundt et konsept som ikke slukte batteri ("svakere konsoll for å få lengre batteritid"), hadde man sliupet denne problemstillingen.

Lenke til kommentar

Litt av sjarmen med f.eks DSen er at du kunne dra på en tur, og spille veldig ofte, og du trengte ikke å lade.

Selvsagt skjer dette ikke ofte, men det er noe av skjarmen.

Det er samme skjarmen som er over f.eks mobilerer du ikke trenger å lage mer en hver måned.

Godt mulig jeg venter til 3DS rev 2, bare for å få bedre batteritid.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at batteritid er viktig, dog er det ikke alpha-omega for meg. Det jeg er mest redd for er at økende utviklingskostnader vil gjøre at mange av de mest spesielle (og definerende) spillene som det var mange av på DS, kanskje kan forsvinne eller bli mindre vanlig, og at vi vil få se mer ensretning. Dog, med tanke på konkurransen, så tror jeg likevel 3DS vil forbli den beste plattformen for slikt. Gleder meg til å se hva de annonserer til den på E3 dere!

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor populær DSen er vil jeg tippe en 3DS ikke akkurawt blir mindre populær. Om de i tillegg klarer å forhindre i hvertfall noe av piratkopieringen vil de ha et enormt market for spill, så jeg tror ikke utviklingskostnader er så mye å bekymre seg for. Og som f.eks Batman: Arkham Asylum beviste kan det lønne seg å legge på litt ekstra kostnader. Det blir dyrere å utvikle, men de tjener inn langt mer.

Har for øvrig fått sansen for Resident Evil: The Mercenaries. Jeg tenkte først det bare var et kjedelig skytespill (og det er det jo i bunn og grunn), men det virker mer og mer lovende. Visstnok får hver karakter experience når vi spiller med ham/henne, og vi kan modifisere våpnene som i f.eks Resi 4. Selve spillet blir bare å løpe rundt og skyte alt som rører seg for å få en lang kombo og skaffe så mange poeng som mulig før tiden går ut, men det kan nok bli ganske avhengighetsskapende. Vi kan til og med løpe og skyte samtidig for en gangs skyld. Det er jo tross alt arcade. ;)

Lenke til kommentar

selv synes jeg det relevations-spillet så interessant ut, å være på et forlatt cruiseskip blir ganske friskt for meg ihvertfall, noe annet enn alle andre spill hvor en er på land.

er dog ingen veldig interessante 3ds-spill (paper mario, oot, +) som kommer ut før på høsten, så skaffer ikke en 3ds før da.

Endret av knekkebrødmedost
Lenke til kommentar
Hvor mange folk spiller mer enn fire, fem timer om dagen uten å ha mulighet til å koble i et adapter? Er man på skolen/jobb er det bare å sette i adapteret. Man finner alltids et sted å ladde mens man gjør noe annet som å f.eks følge med i timen. Jeg ser ikke helt problemet med batteritid.

Problemet med batteritid er nettopp at det må lades hele tiden, noe som er en uting for en portabel spiller. Skal man måtte bære rundt enorme mengder utstyr blir den jo ikke særlig portabel.

Lenke til kommentar

selv synes jeg det relevations-spillet så interessant ut, å være på et forlatt cruiseskip blir ganske friskt for meg ihvertfall, noe annet enn alle andre spill hvor en er på land.

er dog ingen veldig interessante 3ds-spill (paper mario, oot, +) som kommer ut før på høsten, så skaffer ikke en 3ds før da.

Revelations er en av hovedgrunnene til hvorfor jeg forhåndsbestilte 3DSen. Det var først senere jeg fikk vite at det ikke kommer før til høsten, men jeg gidder jo ikke avbestille bare for det. :p Mercenaries er ikke et "ekte" Resident Evil, og noe handling finnes ikke. Men moro kan det nok bli.

Men det blir da bra spill ganske snart? En del kommer ikke før til høsten, men veldig mange kommer før sommeren. Men det er klart, venter du til høsten har du et langt større utvalg, bra tilbakemelding fra konsoll og spill, og du skal ikke se bort fra at du kanskje får noen spill billigere. ;)

Lenke til kommentar
Dette er grunnen til at launch-vinduet ser litt svakt ut vil jeg tro. Både Reggie og Iwata har sagt at de ønsker å spre spillene sine litt utover for å unngå den klassiske "nintendo-cycle" med sine nye konsoller. Sikkert fornuftig nok, men det gjør at 3DS sin start ikke ser like interessant ut som den ellers kunne ha gjort.
Lenke til kommentar

Og da var det klart hvilke spill som kommer til release her i Europa:

Pilotwings Resort

Nintendogs + Cats: Golden Retriever & New Friends

Nintendogs + Cats: French Bulldog & New Friends

Nintendogs + Cats: Toy Poodle & New Friends

Super Street Fighter IV: 3D Edition

The Sims 3

PES 2011 3D

Lego Star Wars III: The Clone Wars

Ridge Racer 3D

Super Monkey Ball 3D

Samurai Warriors: Chronicles

Asphalt 3D

Tom Clancy's Ghost Recon: Shadow Wars

Tom Clancy's Splinter Cell 3D

Rayman 3D

Ikke akkurat den beste releasen jeg har sett noensinne, og er vel bare Pilotwings jeg er interessert i her. Ihvertfall greit at vi har fått ting bekreftet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Er enig i at det i bunn og grunn ikke er noe spennende på launch. På en annen side er Nintendogs det tredje mest solgte spillet i verden (om vi ser bort fra bundles), så sånn sett er det absolutt ikke noen dårlig launch line-up heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...