Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden

Tj-nome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse 23 spillene er ihvertfall bekreftet å komme ut i USA før E3:

Pilotwings Resort

nintendogs + cats

Shin Megami Tensei: Devil Survivor Overclocked

Super Street Fighter IV 3D Edition

Resident Evil: The Mercenaries 3D

Madden NFL Football

The Sims 3

Pro Evolution Soccer 2011 3D

LEGO Star Wars III: The Clone Wars

Ridge Racer 3D

Dual Pen Sports

Super Monkey Ball 3D

Thor: God of Thunder

CRUSH 3D

BUST-A-MOVE UNIVERSE

Samurai Warriors Chronicles

Dead or Alive Dimensions

Asphalt 3D

Tom Clancy's Ghost Recon Shadow Wars

Combat of Giants: Dinosaurs 3D

Tom Clancy's Splinter Cell 3D

Rayman 3D

Rabbids Travel in Time

Ellers er jeg helt enig i at det er lite interessant her, men forhåpentligvis får vi nye spill etterhvert også. Rabbids Travel in Time ser bra ut, første Rabbids-spillet jeg noen gang har hatt lyst på :)

Nå begynner jeg å lure litt. Da 3DSen ble annonsert på E3 kom det toppspill på rekke og rad, og jeg skrev ned atten spill der og da jeg bare "må" ha. Men med hele listen min og din til sammen er det kun Zelda jeg er interessert i, og det var ikke akkurat førstevalget? Kjenner jeg ble litt skuffet... Kommer nok ikke til å droppe forhåndsbestillingen av 3DSen, men jeg håper vi får bedre spill til launch og rett etter launch.

Lenke til kommentar

Jeg er så skuffa over spillene som kommer til lansering!

Her virker det som om man bare gir ut dri**t spill, for å tjene masse penger på effekten med ny konsoll, også kommer de gode spillene senere. Jeg skal prøve å ikke kjøpe 3DS til lansering, og venter heller på de gode spillene.

Gleder meg veldig til:

Paper Mario, Mario Kart og Animal Crossing.

Lenke til kommentar

No er det ikke mange developers som har hatt tilgang til 3DS maskinen, jeg kan tipper det kjem utrulig mange nye spill det første halvåret å så dempe det seg ned til samme nivået som DS spill kjem ut i dag.

Tru det kan bli mange bra spill selv med lanseringen, har vertfall tenkte og teste dem fleste :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er så skuffa over spillene som kommer til lansering!

Her virker det som om man bare gir ut dri**t spill, for å tjene masse penger på effekten med ny konsoll, også kommer de gode spillene senere. Jeg skal prøve å ikke kjøpe 3DS til lansering, og venter heller på de gode spillene.

Gleder meg veldig til:

Paper Mario, Mario Kart og Animal Crossing.

For meg virker det som om Nintendo bevist har valgt å ikke gi ut sine store kanoner ved launch for å skape rom for andre utviklere (og slik bedre forholdene med dem). Det er jo mange utiveres viktigste ankepunkt mot å gi ut spill på Nintendo sine plattformer, at det er så ekstremt vanskelig å konkurere med Nintendo selv. Spesielt Ocarina of Time og Star Fox 64 er jeg sikker på at de kunne fått klare til launch om de ønsket, men har altså valgt å vente litt. Reggie Fils-Aime (sjef for NoA) har også sagt at de ønsker å spre sine utgivelser utover litt, slik at ikke alt i god gammel Nintendo-ånd skal komme i en haug etterfulgt av lange tørketider.

Itoman: Zelda kommer ikke til å bli gitt ut før ca en måned etter launch er det jeg har hørt ihvertfall. Tipper starten av juni (like før E3) på Zelda.

Og som tidligere nevnt: Selv om jeg er en gigantisk Nintendo-fan, så kommer jeg ikke til å skaffe 3DS ved launch, rett og slett pga for dårlig spillutvalg. Av de på listen jeg ga ovenfor er det vel bare Pilotwings jeg garantert skal ha, pluss muligens Rabbids. Forøvrig morsomt at Rayman 2 nok en gang dukker opp ved en ny DS-lansering :)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

"For meg virker det som om Nintendo bevist har valgt å ikke gi ut sine store kanoner ved launch for å skape rom for andre utviklere (og slik bedre forholdene med dem)."

Dette høres veldig merkelig ut.

Nintendos jobb er å selge konsoller. Jo flere konsoller som blir solgt, desto større kundemasse er det for tredjepartsutviklere.

Hvis Nintendo feiler i å slippe spill som selger konsoller, vil kundemassen bli liten, og ingen vil kjøpe tredjepartsspill.

Det er bare tull at Nintendo ved å lage gode spill som selger konsoller "konkurrerer" med tredjepartsutviklere. Historien viser at dersom man lager spill folk ønsker å spille, så vil de selge godt. Dette uavhengig om det er Nintendo eller andre som lager dem.

Så Nintendo bør ikke la være å slippe spill som selger 3DS ved lansering. Tvert imot må de prøve å selge så mange konsoller som mulig, og det ved å slippe spill folk er villige til å kjøpe konsollen for å spille.

Når det er sagt, har jeg egentlig mistet troen på 3DS. Den virker mer som en PSP (eller alle de andre bærbare "grafikkmonstrene" som Nintendo-håndholdte har slaktet ned for fote gjennom årene). Fokus på teknologi og grafikk, og ignorering av f.eks. batterilevetid... Nintendo gjør feilen andre har gjort før dem. Feilen de andre gjorde som gjorde at Nintendo kunne dominere håndholdtmarkedet.

Lenke til kommentar

Hvorfor klager så mange over batteritid på en konsoll som ikke er kommet ennå? :dontgetit: Og joda, det blir et grafikkmonster, men er ikke det en stor fordel? Det er ekte 3D, og selv om launchspillene skuffet har vi jo likevel en veldig lang liste over spill som er bekreftet, og de fleste kommer før sommeren. Jeg forhåndsbestilte 3DS og cdon, og jeg ser ingen vits i å avbestille bare fordi launchspillene i Japan skuffer. Vi kan jo få helt andre spill her i Norge for alt vi vet, og det kommer jo bedre spill like etter. I tillegg er 3DS ikke noe jeg vil leke med to, tre uker og så kaste. Jeg vil nok bruke den i årevis, og det er godt muilg jeg vil ha mer enn én versjon. Man skal ikke se bort ifra at jeg ender opp med 3DS, 3DS Lite og 3DSi. ;)

Lenke til kommentar

om du ikke vil ha grafikk og teknologi, men bedre battertid, så er det vel bare å slå av 3D? da skulle den vel klare rundt 8 timer, og det med maks lysstyrke på skjermene. noe som godt kan skrues ned om du er inne, for å få enda lenger batteritid. godt mulig den batteritesten var med wifi slått på og? kan sikkert spare strøm der og. og så kan du heller slå på 3D og wifi osv. når du har en lader tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Synes heller ikke batteritiden er et problem. Virkelig bærbare konsoller er for meg en myte. Vanligvis spiller jeg på DS-en min hjemme, hvor jeg har strøm og alt som trengs. De få gangene jeg faktisk har lyst til å spille når jeg uten strøm så er det typisk i forbindelse med reise, f.eks på flyet. Og hvor ofte flyr du egentlig lenger enn fem timer nå til dags?

Som jeg har nevnt tidligere, det er spillutvalget som bestemmer om jeg kjøper konsollen på lanseringsdatoen eller ei. Antakelig kommer jeg til å kjøpe den uansett, og bare røske med meg et spill som bruker 3D-effekten på en god måte.

Gud som jeg gleder meg ...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en HTC Desire HD telefon for en stund siden, men et av hovedpunktene jeg var mest skeptisk til var at "alle" klager over dårlig batteri. En del går så langt som å si man må lade batteriet hver eneste dag. Etter å ha hatt telefonen noen uker kan jeg si rett ut at det er pisspreik. Batterier er selvsagt dårlig om man på skjermen, GPS, wi-fi og så videre døgnet rundt, men ved normalt bruk er batteriet ikke dårligere enn på andre telefoner. Jeg vil tippe det samme gjelder 3DSen. Sitter du døgnet rundt på nettet på høyeste lysstyrke vil batteriet selvsagt ikke vare lenge, men ved normalt bruk holder det mer enn lenge nok for de aller fleste. Og hvor ofte trenger du et batteri som varer i flere timer egentlig? Det er jo bare å koble i strømmen? Om du er en av de få som faktisk trenger flere timer med batteritid mellom hver gang du har mulighet til å ladde er det bare å kjøpe et ekstra batteri.

Lenke til kommentar

om du ikke vil ha grafikk og teknologi, men bedre battertid, så er det vel bare å slå av 3D? da skulle den vel klare rundt 8 timer, og det med maks lysstyrke på skjermene. noe som godt kan skrues ned om du er inne, for å få enda lenger batteritid. godt mulig den batteritesten var med wifi slått på og? kan sikkert spare strøm der og. og så kan du heller slå på 3D og wifi osv. når du har en lader tilgjengelig.

Så for at batteriet skal vare mer enn 3-4 timer må man skru av det som er selve hovedpoenget med konsollen?

Lenke til kommentar

Så for at batteriet skal vare mer enn 3-4 timer må man skru av det som er selve hovedpoenget med konsollen?

du mente jo selv at nintendo burde laget en svakere konsoll for å få lengre batteritid, slår du av 3D får du lenger batteritid. ser ikke problemet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

du mente jo selv at nintendo burde laget en svakere konsoll for å få lengre batteritid, slår du av 3D får du lenger batteritid. ser ikke problemet.

Vis du skrur av den, får du ikke spilt på den, dermed er hele poenget borte?

Lenke til kommentar

Alle spillene, inkludert 3D-spill, vil fungere helt fint i vanlig 2D.

Lenke til kommentar

Alle spillene, inkludert 3D-spill, vil fungere helt fint i vanlig 2D.

Trodde da sa "skru av 3DSen", så ja, det blir litt fail :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...