Gå til innhold

Hvilken e-postleverandør skal jeg velge?

xibriz

Anbefalte innlegg

Min kjære start.no adresse som jeg har hadd i 12 år kommer til å utgå pga. at start.no legger ned e-posttjenesten.

Så hva gjør jeg nå? Jo jeg må vel ha meg en ny e-postadresse.

Jeg tror ikke at jeg gidder å hoste min egen, selv om jeg har ett .com domene, og har muligheten til å kjøpe .no domener.

Er det noen gode e-posttjenester der ute?

Tror ikke jeg vil ha hotmail, heller ikke gmail, men d e mest fordi jeg er paranoid :p

Edit: Det bør være mulighet for IMAP.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig vil jeg anbefalle Gmail selv om du sier at du ikke vil ha det.

Ryddig layout, bra bugtesta og utviklet av folk som har peiling, god support og stadig under utvikling, mange gode funksjoner som følger med (kalender, shared documents osv.) og du kan synke den med alle andre google-eide tjenester (jeg logger blandt annet inn med gmailen min for å komme inn på youtube-brukeren min).

Lenke til kommentar

Hadde samme dilemma som deg da tiscali la ned sin epostserver for mange år siden. Da opprettet jeg både en gmail og en hotmail hvor jeg fikk videresendt post i 1 år etter (mulig det var 6 mnd, men en god stund var det iallefall). Endte opp med at jeg likte gmail best, og i dag kjører jeg bare gmail.

Jeg har forøvrig også en start.no adresse, men den har stått ubrukt i flere år.

Jeg sjekket den nettopp, og layouten har visst blitt mye bedre siden sist jeg var innom (det ser også ut til at spamfilteret tar langt mer enn tidligere..).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hadde samme dilemma som deg da tiscali la ned sin epostserver for mange år siden. Da opprettet jeg både en gmail og en hotmail hvor jeg fikk videresendt post i 1 år etter (mulig det var 6 mnd, men en god stund var det iallefall). Endte opp med at jeg likte gmail best, og i dag kjører jeg bare gmail.

Jeg har forøvrig også en start.no adresse, men den har stått ubrukt i flere år.

Jeg sjekket den nettopp, og layouten har visst blitt mye bedre siden sist jeg var innom (det ser også ut til at spamfilteret tar langt mer enn tidligere..).

Ikke for å kverulere, men tiscali la vel ned mange år før Gmail kom... he he

Har samme historie som deg med tiscali og start og har vel kommet til denne konklusjonen. Hotmail har eksistert i mange år. Gmail kommer vel til å eksistere i mange år enda, men ønsker er leverandør av gratis .no mail.

home.no virker lovende...

Lenke til kommentar

Har samme historie som deg med tiscali og start og har vel kommet til denne konklusjonen. Hotmail har eksistert i mange år. Gmail kommer vel til å eksistere i mange år enda, men ønsker er leverandør av gratis .no mail.

Må gjerne kverulere, men jeg husker godt at tiscali la ned tjenesten sin etter gmail var oppe og gikk. De ble kjøpt opp av Telenor. Ikke at det spilte så stor rolle for oss, ettersom vi skulle over til NGT så snart de fikk bygget ut nettet sitt. Tiscali sine priser og hastigheter var uansett latterlige i forhold (ISDN).

Har hotmail push? Det har iallefall gmail endelig fått! Godt argument for gmail om du er en som sjekker epost ofte..

Lenke til kommentar

Jeg har jo mobil som kjører Android, og der er jo Gmail allerede installert :p

Siden det ikke har kommet opp noen "hemmelig" leverandør som jeg ikke har hørt om før (som var litt av poenget med tråden), velger jeg bare Gmail siden dere andre er så fornøyd :)

Takk for hjelpen folkens!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Må gjerne kverulere, men jeg husker godt at tiscali la ned tjenesten sin etter gmail var oppe og gikk. De ble kjøpt opp av Telenor. Ikke at det spilte så stor rolle for oss, ettersom vi skulle over til NGT så snart de fikk bygget ut nettet sitt. Tiscali sine priser og hastigheter var uansett latterlige i forhold (ISDN).

Har hotmail push? Det har iallefall gmail endelig fått! Godt argument for gmail om du er en som sjekker epost ofte..

Da kverulerer jeg videre...

Tiscali sine kunder ble kjøpt opp av Telenor, men bare oppringte kunder fikk de. Mail brukere gikk til combitel. Combitel ble kjøp opp av dataguard i november 2008. Mail kan sjekkes på denne siden.

Telenor fikk godkjennelse av konkuransetilsynet i mars 2005 til dette oppkjøpet.

Gmail ble ikke en offentlig tjeneste før i februar 2007....

Siden home.no har fått en negativ kommentar her, så er man fremdeles lysten på flere alternativer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da kverulerer jeg videre...

Tiscali sine kunder ble kjøpt opp av Telenor, men bare oppringte kunder fikk de. Mail brukere gikk til combitel. Combitel ble kjøp opp av dataguard i november 2008. Mail kan sjekkes på denne siden.

Telenor fikk godkjennelse av konkuransetilsynet i mars 2005 til dette oppkjøpet.

Gmail ble ikke en offentlig tjeneste før i februar 2007....

Litt OT, men bare for å bevise at Gmail var tilgjengelig i 2005, så kan dere se min første mail i Gmail, som er datert i fabruar 2005. Og jeg var IKKE den første kunden for å si det slik. Den var åpen for testing fra 1.april 2004

gmail05a.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Gmail

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...