widert Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hei, jeg er på utkikk etter ett nytt familie kamera som primært skal være ett lett og lite, enkelt og velfungerende system kamera. Samtidig skal det helst erstatte eksisternde aldrene DV video kamera, og dermed kunne brukes til enkel filming. Har vurdert følgende alternativer: Panasonic GF1 Olympus PEN (1 og 2) Samsung NX 10 Panasonic G2 Panasonic GH1 Panasonic GF1: Blir dyrt dersom jeg skal ha linse med stabilisering, minimum 7-8k. Ser ellers veldig bra ut. Olympus PEN: For dårlig autofokus for Video? Samsung NX10: Litt større enn de andre, men ingen åpenbare svakheter. Panasonic G2. Kommer til sommeren (kjipt å vente), men ser lovende ut. Panasonic GH1: For dyrt Forslag eller kommentarer? Tom Lenke til kommentar
Plutoid Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Har prøvd Panasonic GF1 og Olympus P-EL1, og likte GF1 best. De andre er "for store", ser etter et lite kamera med bra bilder. NX10 gir nok bedre bilder ved høy iso, men det får så være siden jeg tror på fremtiden til micro 4/3 og utvikling til mer lyssterke billedbrikker. Likte objektivet 14-42mm veldig godt til kamera, samt at 20mm f1,7 blir kjøpt inn senere. Test kamera så finner du din favoritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå