t0bbi Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Eller vil det gå bra å kjøre dette kortet i en pci ekspress x8 port? Da jeg har et annet kort som gjør at x16 porten min blir en x8 port, pga delt båndbredde. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Det vil bare passe i en x16 port uansett, med mindre PCI e x8 porten er åpen i enden. Endret 23. mars 2010 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Du kan stappe HD 5850 i et Pcie x16 spor, x8 eller x4 hvis du vil. Den eneste forskjellen vil være båndbredde (hastighet) du oppnår på pcie sporet/porten. Selve kortet vil passe i hvilket som helst av disse sporene/portene. Det beste er selvsagt et x16 spor på grunn av hastighet, men det er ikke noe problem å ha det i et x8 spor. Har du 2 stk HD 5850 kort? Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hvordan blir det med strøm til skjermkort som ikke har egen tilkobling og kjører i f.eks. en x4 port? Lenke til kommentar
t0bbi Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Mulig jeg formulerte meg feil, men jeg mente om kortet vil utnytte båndbredden på en x16 port. Eller har en x8 port nok båndbredde til å utnytte kortet max. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hvordan blir det med strøm til skjermkort som ikke har egen tilkobling og kjører i f.eks. en x4 port? Det går greit, PCI-E standarden kan maks levere 75W via PCI-E porten, Om du titter på PCI-E pinouten så vil du forstå hvordan dette er oppbygd. Data delene brukes ikke for å overføre strøm Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Mulig jeg formulerte meg feil, men jeg mente om kortet vil utnytte båndbredden på en x16 port. Eller har en x8 port nok båndbredde til å utnytte kortet max. Er det crossfire det er snakk om? Med et single kort og PCIe 2.x skal det ikke være noe problem. http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_5870_PCI-Express_Scaling/25.html Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Mulig jeg formulerte meg feil, men jeg mente om kortet vil utnytte båndbredden på en x16 port. Eller har en x8 port nok båndbredde til å utnytte kortet max. Kortet vil utnytte bånbredden på en x16 port, mulig også på en x8 port, men som sagt, x8 er halv båndbredde av en x16 port. Du finner alt (tror jeg) du vil vite om PCI Express båndbredde på denne siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå