Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lan, switch fungerer ikke..

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har en 5 portes switch og har koblet to pcr til den, jeg har en krysset kabel som jeg har koblet inn i inngangen for krysset kabel, den er koblet til ADSL modemet mitt. Det er bare den pcn som er tilkoblet port 1 på switchen som kommer på internett. hvis ingen er koblet til port 1, f.eks 3 og 4 kommer ingen på internett.

Jeg er ganske sikker på at switchen har sluttet og fungere som den skal, litt rart at en port skal fungere da, men likevel.

Noen som har noen invendinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Switchen bruker ingen software og har ingen knapper som kan utelukke andre porter.

Jeg har ikke peiling på hva en uplink port er, men jeg har satt den kryssede kabelen i den porten hvor det står at den skal være, det er til og med "bilde" av en krysset kabel.

Lenke til kommentar

nei nei nei... uplink porten er en krysset port av en vanlig port vanligvis port nr 1. Dvs at om du putter noe i uplink porten så kan du ikke bruke port 1 på switchen.

Lyser det noe lys på porten du setter kabelen fra ADSLen i ? Hvis ikke sett kabelen i en annen port, da skal det lyse.

Lenke til kommentar
Switchen bruker ingen software og har ingen knapper som kan utelukke andre porter.

Jeg har ikke peiling på hva en uplink port er, men jeg har satt den kryssede kabelen i den porten hvor det står at den skal være, det er til og med "bilde" av en krysset kabel.

Prøv den i en annen port.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...