krutselno Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Hei ! Jeg har en 5 portes switch og har koblet to pcr til den, jeg har en krysset kabel som jeg har koblet inn i inngangen for krysset kabel, den er koblet til ADSL modemet mitt. Det er bare den pcn som er tilkoblet port 1 på switchen som kommer på internett. hvis ingen er koblet til port 1, f.eks 3 og 4 kommer ingen på internett. Jeg er ganske sikker på at switchen har sluttet og fungere som den skal, litt rart at en port skal fungere da, men likevel. Noen som har noen invendinger? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Sjekk om de andre pc'ene er konfet for å ta imot IP og DNS automatisk fra DHCP. Eller at ikke modemet har sperret for alle som ikke har den rette MAC-adressen. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Instillingene stemmer bra de. Hvis jeg setter min egen pc i en annen port enn port 1, vil den heller ikke kommer på internett... Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Har switchen management? isåfall bør du sjekke konfigurasjonen om den har sperret/disablet noen porter... Lenke til kommentar
chma Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Hvis det er en uplink port på skal du IKKE bruke krysset kabel. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Switchen bruker ingen software og har ingen knapper som kan utelukke andre porter. Jeg har ikke peiling på hva en uplink port er, men jeg har satt den kryssede kabelen i den porten hvor det står at den skal være, det er til og med "bilde" av en krysset kabel. Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 nei nei nei... uplink porten er en krysset port av en vanlig port vanligvis port nr 1. Dvs at om du putter noe i uplink porten så kan du ikke bruke port 1 på switchen. Lyser det noe lys på porten du setter kabelen fra ADSLen i ? Hvis ikke sett kabelen i en annen port, da skal det lyse. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Switchen bruker ingen software og har ingen knapper som kan utelukke andre porter.Jeg har ikke peiling på hva en uplink port er, men jeg har satt den kryssede kabelen i den porten hvor det står at den skal være, det er til og med "bilde" av en krysset kabel. Prøv den i en annen port. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Takk for hjelpen alle sammen. Hvis jeg setter den kryssede kabelen som er tilkoblet adsl modemet mitt i en hvilken som helst port 1-5 i switchen kommer begge på internett ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå