Peppep Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Skal straks på en ukestur til Amsterdam med en god venn, og er ute etter tips, egentlig til hva som helst. Både i selve byen og i nærheten, vi har jo tid til å dra litt utenfor også. Hva bør man se, hva bør man IKKE se (har f.eks. hørt at Anne Frank-huset er oppskrytt - mye kø, alt for dyrt, og lite interessant generelt)? Bra restauranter (både rimelige og midt på treet-steder, blir neppe å spise på dyre steder)? Bra utesteder? Og så videre. Er egentlig åpen for det meste for å gjøre ferien så bra som mulig. Edit: Er "I Amsterdam Card" verdt å kjøpe? Koster 58 Euro for tre døgn ser jeg ( http://www.iamsterdamcard.com/ ). Hørtes med en gang dyrt ut, men det inkluderer jo public transport, så da er det gjerne ikke så gale? Endret 23. mars 2010 av Peppep Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hvis dere skal være mye i selve Amsterdam ville jeg kanskje gått for et "I Amsterdam card". Går mye trikker fram og tilbake til det største "plassene", hvor det igjen er lett å finne de største\beste severdighetene. Ellers har jeg mest erfaring med cofee-shops. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Er det stor forskjell mellom coffeeshops? Kvalitet / pris / stemning etc. Det eneste jeg vet er at de som ligger sentralt og nærme turiststeder ligger høyere i pris (RLD osv). Tar gjerne i mot anbefalinger om steder som har grei pris og god kvalitet. Både i og i nærheten av Amsterdam, blir gjerne en dagstur til Rotterdam f.eks. Endret 23. mars 2010 av Peppep Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 De fleste coffeeshops er billigere mtp. kvalitet uansett hva du får det for her i Norge. Selv ble jeg veldig forelsket i stemningen på Rokerij. De har 4 sjapper så vidt jeg vet spredt rundt i Amster. Har bare erfaring med ett av dem. Vil anbefale å gå innom Cannabis & Hemp museum. Er litt vanskelig å finne, men ganske interessant, og de gir bort smaksprøver ^^ Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Jeg røyker ikke hjemme, så har ikke formening om priser her - men tviler ikke et sekund. Hva ligger prisnivået på i Amsterdam/Nederland ellers, slik at jeg har en viss formening, og ikke blir flådd? Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 På coffeeshops ligger prisen på 10-12 Euro per gram cannabis. Pass på å velge taxier med skilt på taket. Vi ble lurt over i en pirat-taxi og tapte masse penger på det. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Kven har dei billigaste flyreisene til Amsterdam? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Fra Oslo flyr vel KLM, Norwegian og SAS til Amsterdam, du får sjekke ut disse flyselskapene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå