Lennz Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hei Lurte på om det er noen der ute som har erfaring med å justere bensin innsprøytningen på en Mazda 626 1,8i, 93 modell? Bilen får ikke nok bensin, og lurte derfor på om det var noen mulighet for å justere innsprøytningen selv, eller om dette må gjøres på et verksted!? -Lennz- Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Dette kunne jeg også tenkt meg å vite, da min mazda 626 LX 1993 har problemet med litt for høy innsprøytning. Tennpluggene har et tørt sotete belegg. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 vel, nei.. Får bilen for lite eller for mye suppe kan det ikke justeres som en gammel forgasser. Det ligger en feil et sted. Bensintrykket er fast så det som justerer megden er åpningstiden på dysene. Ting som kan påvirke åpningstiden er luft.temp, motor.temp, lambda sonde, Mengde/massemåler, map føler o.l Selvsagt en defekt bensintrykksregulator kan også være feil, men det er relativt sjeldent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå