Gå til innhold

Billig kjøp av tower = dyr og nyttig erfaring

Anbefalte innlegg

Om jeg nå har klart å feilposte denne, så beklager jeg det, og ber om at posten flyttes. var litt itvil om dette er off-topic

Men, dette gjelder et Aopen HQ8 Tower, som jeg kjøpte brukt for ikke så veldig lenge siden.

Snakket med selger per telefon, og spurte om det var noen defekter ved dette toweret som jeg burde vite om. Han sa at det var et hull i bunnen av kabinettet, og at det tidligere hadde blitt satt fast en vifte der.

nå skal ikke jeg drive å gjette på selgeren i dette tilfellet har hatt kunnskap om, men man skulle tro at de fleste som holder på med data, tar seg tid til å åpne et kabinett (teste ut hardware) før man selger det videre... for inni toweret manglet det meste. Aopen HQ8 er utstyrt med to HDD-rammer. en litt nedi tårnet, og en bak der du kan installere vifter. den hdd-rammen som SKULLE ha vært under 5 1/2" cd-rom plassene manglet. i tillegg så viste det seg at selve rammen rundt hele toweret hadde blitt tatt av en del ganger. tre av plastikk holderne på denne var blitt knekt, så fronten på toweret er ganske løs.

i tillegg, så manglet også pc-speakeren

men alt dette er egentlig ikke så viktig. det som var litt verre var at etter at jeg åpnet toweret etter at jeg hadde kommet meg hjem og selger hadde forsvunnet (har ikke tatt meg bryet med å få tak i ham igjen), så la jeg merke til at den ledningen som SKULLE ha gått i fra baksiden på power-knappen (den som gjør at pc'en får signal om å starte opp) ganske tydelig hadde blitt røsket av. "dette var jo dumt jo" tenkte jeg. men i og med at jeg har et hovedkort av nyere dato (abit nf7-s) som lar meg boote pc'en ved å trykke på tastaturet, så var ikke det noe problem. ikke før i dag, da jeg la inn en ny bios i hovedkortet... da må jo alle verdier i bios nullstilles.... også tastatur-boot'en

i kveld, prøvde jeg igjen å få startet opp pc'en min med et tastetrykk... ingenting skjedde "hva i hel*ete er det nå som feiler maskinen" undret jeg meg. så kom jeg på at det var noe annet jeg kunne prøve. jeg fant det som var igjen av ledninger inni toweret. den tidligere eieren hadde ikke tatt seg bryet med å slite ut power-led, hdd-led og reset switch. siden reset switchen fungerer på samme måten som power-switchen, så var det bare å prøve seg frem på pins'ene på hk'et. fant rette stilling på andre forsøk, uten å kikke på hk'et om hvor den lille kortslutteren skulle være.

så nå har jeg en litt spesiell pc, som må startes med reset

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...