Gå til innhold

tror jeg har funnet meningen for meg.

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest litt og tenkt masse, og har vel kommet frem til at jorden ble til av big bang.

Deretter ble livet til av celler fra havet, livet har utviklet seg videre, og mennesker stammer fra apene. Har desverre også sett litt på dette med døden, egentlig en skummel tanke, men det blir som det var før vi ble født, tror jeg, vi er ikke her lenger.

Religion er menneskeskapte greier.

Det er min mening.

Jeg vil gjerne høre om det er noen som har samme syn som meg på dette?

Mvh Gerrardo

Endret av gerrardo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du meg?

Men seriøst, jeg er også atheist som tror at man ikke nødvendigvis må forstå alt for å godta det. Det jeg faktisk forstår er at det er totalt idiotisk å tro på en usynlig mann i himmelen fordi det står om det i en tilfeldig gammel bok en hvilken som helst person kan ha skrevet.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest litt og tenkt masse, og har vel kommet frem til at jorden ble til av big bang.

Deretter ble livet til av celler fra havet, livet har utviklet seg videre, og mennesker stammer fra apene. Har desverre også sett litt på dette med døden, egentlig en skummel tanke, men det blir som det var før vi ble født, tror jeg, vi er ikke her lenger.

Religion er menneskeskapte greier.

Det er min mening.

Jeg vil gjerne høre om det er noen som har samme syn som meg på dette?

Mvh Gerrardo

Nå ble ikke jorden til av big bang, da big bang skjedde for 13,7 milliarder år siden og jorden, med sine 4,54 milliarder, er mye MYE yngre, men jorden kom til på grunn av the big bang ja, det var det som startet alt. Dette vet vi i dag.

Helt riktig er at vi ER aper og at aper og alle de grenene av mennesker har samme stamfar. Vi er med andre ord femte generasjon aper :) Vet ikke hvorfor dette opprører enkelte, da jeg faktisk ikke har noen lyst til å nedstamme fra for eksempel snegler, sjø anemoner eller bendelorm... ;)

Uten død så hadde du aldri blitt født heller og vi hadde heller ikke hatt utvikling, så se heller på døden som en helt nødvendig prosess for at arten vår skal lykkes. Det er ikke selve døden som skremmer, men tanken på at du, jeg'et ditt eller bevisstheten din, aldri mer skal se dagens lys mer når du dør, men tenker du på at du ikke har sett noe på de 13,7 milliarder år som har gått heller så er det ikke så ille. :) Vær heller fornøyd med den bittelille "kikken" du får i dette livet og gjør det beste ut av det og hver glad du er født AKURAT nå enn å gruble på noe som aldri har sjedd eller aldri kommer til å skje. Vi trenger rett og slett ikke evig liv, så enkelt er det. Men at du stiller spørsmålet ser jeg på som positivt, for da har du begynt å tenke utenfor rammene av religiøst vissvass og vist er det skremmende, men etterhvert skjønner du at vi ikke kan ha både evig liv og død og i og med at vi har død så er det slik og bare vent til du sitter der 90 år gammel og trett av livet, for da kan du ikke skjønne at du fryktet det du nå ønsker velkommen :)

Døden er en naturlig del av livet, for uten død hadde vi ikke hatt noen utvikling, da evig liv ikke utvikler seg. Og vi VET at vi har utviklet oss, det er det overhodet ingen tvil om lenger!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...