Gå til innhold

Pedofili, en sykdom?


Anbefalte innlegg

Las denne artikkelen i VG, der de sier at han er pedofil, og det vil kreve lang behandling før han blir frisk.

 

Er dette bare en dårlig formulering, eller mener de virkelig at pedofili er en sykdom, og atpåtil prøve å kurere han?

 

Det er jo akkurat det samme som med homofile, det er en legning de ikke kan forandre på.

 

Videre står der, "Han trakk likevel fram at selv om internasjonal forskning viser at det er liten grad av helbredelse blant dømte pedofile, så har likevel behandling vist svak positiv effekt."

 

Dette minner jo veldig om de få kristne homofile som blir "kurert" med hjelp fra Gud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ekspertene sier at pedofili er en diagnose /tilstand ja og med hjelp kan man bli frisk og ikke ha den diagnosen lenger.

 

Det er jo nesten rett, man skal ikke være pedofil så da er det vel noe feil i hodet?

Samme gjelder jo homofili, ikke at det er noe feil i hode på de, men hadde alle vært det så hadde verden gått under så da kan det jo ikke være noe som er ment å være.

Lenke til kommentar

Ekspertene sier at pedofili er en diagnose /tilstand ja og med hjelp kan man bli frisk og ikke ha den diagnosen lenger.

 

What, har du kilde på det der?

 

Virker rart at man kan "kurere" en legning.

 

Synst også det er rart at det er sett på som en sykdom. Er homofili og sett på som en sykdom?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så blir pedofili klassifisert som en psykisk lidelse.

 

Når det gjelder behandling så har det vist seg at pedofili har vært svært motstandsdyktig mot psykologisk inngripen, men:Klaus M. Beier ved Institutt for sexologi og seksualmedisin ved Charité, et stort universitetssykehus i Berlin, rapporterte suksess i en tidlig studie med bruk av rollespill-terapi og medisin. Ifølge forskerne, var pedofile bedre i stand til å kontrollere sine lyster når de forstod barnets situasjon.

Lenke til kommentar

Man kan godt sammenligne pedofili og homofili med sykdommer, det er en tilstand man ikke ønsker å være i men som man ikke får gjort mye med. Hvis du har vansker for å sette deg inn i tankegangen til en homofil Ebeneser, så kan du jo tenke litt på selv hva som tirrer deg.

Du kan ikke noe for at du feks foretrekker blonde jenter?

 

Heldigvis så er homofile godtatt i dagens samfunn, det skal litt til for å tørre å stå fram og man risikerer mye også. Tenk om man skulle blitt latterligjort og eksludert fordi man feks hadde uhelbredelig kreft... Er liksom ikke noe man kan gjøre noe med.

 

Det er også stor forskjell på de som er pedofile og de som utfører pedofile handlinger, begge deler er selvfølgelig motbydelig, men husk at det er samfunnet som faktisk bestemmer om det er godtatt eller ikke... skumle greier.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så blir pedofili klassifisert som en psykisk lidelse.

 

Når det gjelder behandling så har det vist seg at pedofili har vært svært motstandsdyktig mot psykologisk inngripen, men:Klaus M. Beier ved Institutt for sexologi og seksualmedisin ved Charité, et stort universitetssykehus i Berlin, rapporterte suksess i en tidlig studie med bruk av rollespill-terapi og medisin. Ifølge forskerne, var pedofile bedre i stand til å kontrollere sine lyster når de forstod barnets situasjon.

Men har de tatt for seg pedofile, eller pedofile overgripere? Det virker som de først og fremst kurerer manglende utviklet empatisk evne, som er et fellestrekk for overgripere, ikke pedofile. I tillegg kan det hende at medisineringen senker seksualdriften generelt.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så blir pedofili klassifisert som en psykisk lidelse.

 

Når det gjelder behandling så har det vist seg at pedofili har vært svært motstandsdyktig mot psykologisk inngripen, men:Klaus M. Beier ved Institutt for sexologi og seksualmedisin ved Charité, et stort universitetssykehus i Berlin, rapporterte suksess i en tidlig studie med bruk av rollespill-terapi og medisin. Ifølge forskerne, var pedofile bedre i stand til å kontrollere sine lyster når de forstod barnets situasjon.

Men har de tatt for seg pedofile, eller pedofile overgripere? Det virker som de først og fremst kurerer manglende utviklet empatisk evne, som er et fellestrekk for overgripere, ikke pedofile. I tillegg kan det hende at medisineringen senker seksualdriften generelt.

Jeg vet ikke detaljene til undersøkelsen desverre men det var her jeg fant saken.

Lenke til kommentar

Jeg tror pedofili er en legning på lik linje med heterofili, homofili og bifili, legningen er bare mye mer uheldig. Jeg synes virkelig synd på de som er pedofile, og jeg skulle ønske det var en sykdom, slik at de kunne bli kurert og ikke lenger leve med noe som må føles ut som en ufattelig byrde. Jeg kan ikke engang forestille meg å måtte være i en slik situasjon.

 

Jeg skiller forøvrig mellom pedofile og pedofile overgripere.

 

Man kan godt sammenligne pedofili og homofili med sykdommer, det er en tilstand man ikke ønsker å være i men som man ikke får gjort mye med.

 

Tror du de som er homofile ikke ønsker å være det? Hvorfor skulle de ønske de var heterofile?

Lenke til kommentar

Jeg tror pedofili er en legning på lik linje med heterofili, homofili og bifili, legningen er bare mye mer uheldig. Jeg synes virkelig synd på de som er pedofile, og jeg skulle ønske det var en sykdom, slik at de kunne bli kurert og ikke lenger leve med noe som må føles ut som en ufattelig byrde. Jeg kan ikke engang forestille meg å måtte være i en slik situasjon.

 

Jeg skiller forøvrig mellom pedofile og pedofile overgripere.

 

Man kan godt sammenligne pedofili og homofili med sykdommer, det er en tilstand man ikke ønsker å være i men som man ikke får gjort mye med.

 

Tror du de som er homofile ikke ønsker å være det? Hvorfor skulle de ønske de var heterofile?

 

Oi, ser at det jeg skrev kan misforståes litt... Det jeg mener er at i utgangspunktet så vil man jo ikke være homofil, pedofil, nekrofil osv, altså hvis man kunne velge ved livets start, så ville nok de færreste valgt å bli det!

 

Jeg mener ikke at de som er homofile nå skulle ønske at de kunne blitt hetero.

Lenke til kommentar

En dømt pedofil skal fremfor alt straffes og det hardt. At overgripere stadig får bedre behandling, mens den forulempede part ofte lider, er direkte uhørt. Går således ikke med på at man skal rettferdiggjøre dette ved å kalle det en legning, det er i høyeste grad en sykdom.

 

Dette er ikke et spørsmål om moral, du kan ikke omdefinere virkeligheten bare fordi det ikkke passer med ditt moralsyn. Å late som det er noe annet enn det er vil bare sørge for at man mindre effektivt kan bekjempe overgrep.

 

AtW

Lenke til kommentar

Pedofofili er en legning på lik linje med det å være homofil, hetro, hebefil, treknuller eller liksjender. Forskjellen mellom det å være pedofil, hetrofil og homofil, er et en person som er pedofil skader andre mennesker for å kunne få utløp for sin legning. Jeg anntar at det er det de kan få behandling mot.

 

Som feltherre siterer: "Klaus M. Beier ved Institutt for sexologi og seksualmedisin ved Charité, et stort universitetssykehus i Berlin, rapporterte suksess i en tidlig studie med bruk av rollespill-terapi og medisin. Ifølge forskerne, var pedofile bedre i stand til å kontrollere sine lyster når de forstod barnets situasjon.". Det er ikke selve legningen tyskeren har kurrert. De har ikke endt opp som vanlige A4 mennesker med en normal legning - de har bare lært seg å undertrykke sin egen. De er ikke "kurrert", i ordet ektes forstand. Problemet er der enda, det tar bare ikke overhånd.

 

Slik fortjener pedofile vår ytterste sympati og medfølelse. Til en viss grad. Om man velger å leve ut sin egen levning - noe som er et fritt valg uansett hvordan man vrir og vender på det, burde det vanke hard straff, men òg behandling. Gi dem medisiner. Terapi. Ematikurs. Gjør dem til fanatisk kristne, troende muslimer eller new age idioter. Samma pokker bare det hjelper.

 

Det er ikke en sykdom, men en tragisk lidelse som rammer uskyldige mennesker.

 

(Og til de som evt. finner ut at de skal kaste seg i strupen på meg: Nei, jeg forsvarer ikke pedofili. Jeg sier ikke at det er greit Tvert imot. Folk må være sterke nok til å styre sine egne impulser, ellers hadde bare anarki regjert her. Jeg prøver å se saken fra en objektiv side - og fremstiller det slik jeg ser det.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...