Lekr Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) En venn sa til meg at selv om jeg blir oppringt, så betaler jeg også. Det er snakk om folk som ringer fra mob eller fasttelefon som hører til i utlandet. Jeg synes dette hørtes merkelig ut. Kan det stemme, og vil det isåfall ha noe å si om dette er fra mob kontra fasttelefon, eller hvilke operatører som er involvert? Endret 22. mars 2010 av Lekr Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Du betaler ikke om du er i Norge med norsk abo. Men du betaler om du er i utlandet og noen ringer deg. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Du betaler ikke om du er i Norge med norsk abo. Men du betaler om du er i utlandet og noen ringer deg. Takk skal du ha. Jeg regner med at du har rett når ingen andre svarer noe annet. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Man skal vite det når man blir belastet, for eks at du er i utlandet selv.' Man skal ikke kunne bli ruinert av andre uten å selv ta del i det. Ringer du til faren din mens han er i London så betaler du i norge, så betaler han til UK. Ringer faren din deg fra London så betaler han til norge og i norge. Lenke til kommentar
MillaMagia Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Ja, det er riktig sånn. Jeg tror at hvis du f.eks. er i Hellas med norsk abonnement, og noen ringer deg fra Norge, så betaler de kun vanlig takst som om du var i Norge, mens du er nødt til å betale taksten fra Norge til Hellas. Og hvis du er i Hellas og skal ringe til noen andre i Hellas, så er du nødt til å betale takst Hellas - Norge - Hellas. Men dette var kanskje litt unødig informasjon Hehe Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Det er samme prinsipp som med tekstmeldinger, altså å beskytte deg for faktorer utenfor din kontroll (Det kan ikke forventes at du vet om personen som ringer deg er i utlandet) Før i tiden var det jo slik at man betalte når man mottok en melding i utlandet, noe det ble slutt på ettersom man ikke kan velge bort mottaket av en tekstmelding (mens du kan avvise en telefonsamtale du ikke ønsker å betale for) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå