Gå til innhold

Yrkesfag, søke skole, hvilke karakterer ?

V_B

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal søke videre utdanning til neste år og begynte å tenke litt på hvilke karakterer jeg egentlig skal bruke når jeg søker på et studie.

Når det blir aktuelt å søke, sitter jeg inne med en treårig yrkesfaglig utdannelse- samt teknisk fagskole. Er det totalen av alle fagene jeg har hatt som danner snitt karakteren min, eller er det kun teknisk fagskole som brukes ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Skal søke videre utdanning til neste år og begynte å tenke litt på hvilke karakterer jeg egentlig skal bruke når jeg søker på et studie.

Når det blir aktuelt å søke, sitter jeg inne med en treårig yrkesfaglig utdannelse- samt teknisk fagskole. Er det totalen av alle fagene jeg har hatt som danner snitt karakteren min, eller er det kun teknisk fagskole som brukes ?

Hvor skal du søke?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle søke Automatisering på Høyskolen i Bergen

Aha, mange høyskoler tilbyr inntak på bachlour-studie uten generell studiekompetanse hvis du har tilsvarende linje fra teknisk fagskole. Ville sjekket opp dette med den skolen du tenker å søke på. Jeg vet i hvertfall at høyskolen i vestfold (HIVE) er veldig intressert i fagskolestudenter ettersom de i snitt får ned strykprosenten. I det tilfellet er det fagskolekarakterer som teller, det som evt gjelder fra videregående opplæring er isåfall fagbrevet ditt.

Endret av Joney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...