Gå til innhold

Skal kjøpe min første Mediesenter-PC, trenger kyndig hjelp!

Anbefalte innlegg

Går med planer om å investere i et skikkelig mediesenter til stua, det skal primært kobles til en LCD TV og en projektor.

Mye å velge mellom, og jeg kjenner jeg ikke er helt stødig i å bedømme de ulike modellene. Derfor hadde det vært supert om noen som har litt peiling på dette kan hjelpe meg på rett vei.

Mine krav:

1. Både projektor og TV må kunne være koblet til på samme tid, slik at ikke mediesenteret må dras frem hver gang jeg skal bytte kabel. Gjerne 2xHDMI hvis dette er teknisk mulig.

2. Jeg ønsker ikke å kjøre lyd via HDMI, men analogt til min forsterker.

3. Mediesenteret må takle alt av HD-video uten problemer, ha god lagringskapasitet (gjerne 1 TB), og plenty av USB-innganger.

4. Mediesenteret skal også fungere som server på trådløsnettet, primært opp mot min Squeezebox Duet.

5. Om jeg slipper å strekke kablet internett til boksen er det et pluss.

6. Et stort pluss om det kan kommunisere med min logitech harmony one - vet ikke om det er mulig?

7. Bør også takle flash-video (har hørt at enkelte atom-prosessorer ikke gjør det?)

Er dette mulig å få til? Hva anbefaler dere i såfall?

Stort pluss for mine pølsefingre om det kan kjøpes ferdig montert, installert og good to go!

Alle forslag mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange kroner er du villig til å legge i dette?

Pølse-fingre er ikke noen unnskyldning for å ikke bygge seg et kraftverk selv...jeg har "steike-panner" og har bygd MANGE maskiner selv :thumbup:

Å bygge selv er mere " igjen for penga" enn å kjøpe seg "akkurat så det holder" - produkter :)

Endret av Ronny#1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...