eh Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Hei,gjorde noen justeringer i xf86config(tabbe) og får nå bare feilmld som :fatal server error og no screen found når jeg skal starte x.Har lagt til skjermkort osv i xf86config med får de samme error'ene uansett.Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få kde til å funke igjen? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Skriv sax2 i tekst-basert oppstart, der får du konfigurering av X og sjekk alt er i orden så klikk Finish da blir alt bra igjen, gjorde samme tabben. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Skriv sax2 i tekst-basert oppstart, der får du konfigurering av X og sjekk alt er i orden så klikk Finish da blir alt bra igjen, gjorde samme tabben. Fungerer kun hvis du har SuSe... -- Litt mer info hadde vært greit, gjerne hele konfig fila di.. Hvilken distro, skjermkort, skjerm, om du bruker DVI-tilkobling etc... Lenke til kommentar
eh Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Ja,glemte jo å si at jeg bruker FreeBSD 5.0.Her funker ikke kommandoen sax2.Vet ikke helt hvordan jeg skal kunne kopiere config filen til lynx.sikkert bare en liten tulle ting som er feil. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Aha, du har FreeBSD. Ja, da gjelder dette: Skal du gjøre det på en enkel måte skriver du "Sysinstall" og entrer Installasjons/konfigurasjons-menyen. Der velger du alternativet for "Post Configurations" - altså konfigurasjoner som gjøres etter innstallasjonen. Siden velger du verktøyet for konf. av "X Server" - og der får du tre valg for konfigurasjon. Enten en helgrafisk (som jeg ikke anbefaler), eller en som likner UIet i Sysinstall, eller en med ren tekst. Jeg anbefaler alternativ 2. Siden konfigurer du etter dine behov - og velger da antakelig en skjerm-mode som passer bedre enn den du nå har som returnerer "No Screens found". Lenke til kommentar
eh Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Det var litt enklere med /stand/sysinstall ja.Takk for hjelpen :] Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Kunne også kjøre kommandoen XFree86 --configure, så prober XFree og lager en ny conf fil til deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå