Iceman22 Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Hei. Har lest litt på www.enkeltmannsforetak.org men er fortsatt litt forvirret når det gjelder moms grensen på 50.000kr. Er det så at hvis jeg f.eks. kjøper en bruktbil fra utlandet og har et nyetablert firma, så slepper jeg å betale moms for bilen sålenge jeg ikke tjener mer enn 50.000 i året totalt på de bilene jeg selger ? Endret 22. mars 2010 av Iceman22 Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Har ikke noe erfaring med å drive et enkeltmannsforetak. Men i forbindelse med en Ungdomsbedrift jeg driver kom jeg over Innovasjon Norge. De gir gratist veiledning og råd, samt hjelp til å lage forettningsplaner og patentsøknader. Gratis! Er jo mulig å ringe dem? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Ringte bedin sin support linje nå. Det er ikke sånn at man kan importere ting uten å betale moms. Men når man overstiger 50.000, så må man meldes inn til momsregisteret, og først da kan man skrive på faktura hva momsen utblir av bilens verdi til kundene sine, sånn som skikkelige bedrifter gjør. Endret 24. mars 2010 av Iceman22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå