vemundrn Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 Og hvilken touch mobil har du om jeg tørr spørre? hehe Jeg har lånt en kompis sin Tattoo for å skrive melding med (syns den har alt for liten skjerm til å skrive meldinger med, selv om jeg bruker landskapmodus ) Men kanskje dette bare er snakk om på små skjermer? Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 For øyeblikket har jeg ingen selv, men planlegger å kjøpe HTC Desire når den kommer ut. Har dog prøvd både iPhone og HTC Hero en del, og begge disse har veldig bra tastatur, spesielt i landscape. Tattoo har jo som du sa veldig liten skjerm, og det er nok der problemet ligger Lenke til kommentar
vemundrn Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 Åja, Desire er jo knallmobil Jeg skal styre unna tattoo, det er helt sikkert! Jeg må dra på mobilbutikk og få sjekket opp noen telefoner som jeg ikke har fått testet helt ordentlig enda Men dette skjer nok ikke før på fredag, kanskje lørdag.. Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Når jeg tenker meg om, har ikke Tattoo også resistiv touch-skjerm, ikke kapasitiv? Dette vil jo også gjøre det mye vanskeligere å skrive med fingrene. Men ja, det er nok lurest å stikke innom på butikken og prøve litt forskjellige telefoner selv. Ikke glem å test Hero da, selv om den ikke har hw-tastatur Det kan godt hende du liker den! Husk forresten også at det nesten alltid blir billigere om du kjøper mobilen på nett enn om du kjøper den i din lokale Elkjøp/Expert/etc-butikk. Lenke til kommentar
vemundrn Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 Når jeg tenker meg om, har ikke Tattoo også resistiv touch-skjerm, ikke kapasitiv? Dette vil jo også gjøre det mye vanskeligere å skrive med fingrene. Men ja, det er nok lurest å stikke innom på butikken og prøve litt forskjellige telefoner selv. Ikke glem å test Hero da, selv om den ikke har hw-tastatur Det kan godt hende du liker den! Husk forresten også at det nesten alltid blir billigere om du kjøper mobilen på nett enn om du kjøper den i din lokale Elkjøp/Expert/etc-butikk. Derfor jeg spør og graver her med det første jeg er fullt klar over hvor mye det er å spare gjennom kjøp på nettet. Forresten, hva vil kapasitiv og resitiv skjerm si?? Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Derfor jeg spør og graver her med det første Hva var det svar på? Skjønte ikke helt sammenhengen mellom det og det du siterte Kapasitiv vil si at den er berøringsfølsom, mens resistiv vil si at den er trykkfølsom. En resistiv skjerm må man altså trykke på for at den skal registrere det du gjør, mens en kapasitiv skjerm trenger du bare berøre lett. Resistive skjermer bruker man ofte stylus til. Lenke til kommentar
vemundrn Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg mente for kjøp via nettet Da tipper jeg i allefall at Tattoo har en kapasitiv skjerm Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Jaok, men bitteliten er en hvertfall Lenke til kommentar
vemundrn Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Nå har jeg fått vite at jeg skal få en ''valgfri'' mobil på butikken som går på garantien på den gamle .. Da blir det jo en helt annen sak! :s Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hva vil "valgfri" si i forhold til valgfri? Hvilke begrensninger gjelder? Lenke til kommentar
vemundrn Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg har absolutt ikke peiling! De sa ikke noe om det , men gamlemobilen kostet jo 2000 kr så det kan hende det er grensa på det som er ''valgfritt'' .. Men da får jeg legge til litt ekstra Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Ta en titt på Htc Desire du Lenke til kommentar
vemundrn Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Den er hakket for dyr for meg jeg er tross alt 13 år også, det er grenser på hva slags teknologibomber jeg skjønner også Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Synd, for HTC Desire er den nye Messias Lenke til kommentar
vemundrn Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 er det ikke bare en HTC versjon av Google Nexus One? Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 "Bare" en HTC versjon av Nexus One? Desire og Nexus One er tross alt de kraftigste mobilene hardware-wise som er ute nå. Desire har i tillegg 64 MB ekstra RAM i forhold til Nexus One, samt HTC Sense, hardware-knapper istedenfor touch-knappene, og en optisk trackpad istedenfor fysisk trackball. Google Nexus One er forresten også HTC-produsert ;P Lenke til kommentar
vemundrn Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 ja, kom forresten på det i ettertid at Google Nexus One var HTC-produsert også men legend da, er den mye ''dårligere''? Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Neida, Legend er også en veldig bra telefon. Forskjellen er at den har mye svakere prosessor, mindre RAM, og en mye mindre skjerm (samme størrelse og oppløsning som Hero). På plussiden får du en telefon med et veldig fint unibody design i aluminium. Ulempen med det er at du må betale nesten like mye for en telefon som har mye mindre futt Lenke til kommentar
vemundrn Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 åja, men denne mobilen er vel oppfølgeren til Hero? Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Legend er oppfølgeren til Hero, ja. Det er nesten den samme mobilen, men med bedre skjerm og nyere versjon av operativsystemet, en optisk trackpad istedenfor en trackball, og et chassis støpt ut av ett stykke aluminium, som gjør den mer robust. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå