vemundrn Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Jeg er en gutt som fylte tretten forrige uke, og vil bytte ut gamlemobilen med noe nytt. Jeg ser etter enten touch, fulltastatur, eller begge deler.Vil helst holde prisen innenfor 3500kr. Det er noen mobiler jeg har sett på og det er disse : HTC Hd Mini (verdt å vente på?) Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro (hvor mye vil denne koste når den kommer ut?) Nokia N97 Mini HTC Hero HTC Legend Sony Ericsson Vivaz (eller vente på Vivaz pro?) Åpen for andre forslag! Noe med disse mobilene som er et lite minus? Takk på forhånd! Endret 22. mars 2010 av vemundrn Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 SE X10 Mini (Pro) har SE selv sagt at burde kunne selges for rundt 100 euro, så du bør kunne forvente deg den til en drøy tusenlapp, kanskje 1500. HTC Legend koster vel nærmere 4000 enn 3500, så om pristaket ditt er 3500, så er vel den uaktuell. HTC HD Mini og SE Vivaz er vel Windows Mobile telefoner, så det kan vel regnes som et minus? Neida, men jeg har hørt stort sett negative ting om WinMo (bortsett fra fra proffbrukere), så som forbruker kan det være lurere å gå for en Android-telefon. Lenke til kommentar
Bacchus Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) HTC HD Mini og SE Vivaz er vel Windows Mobile telefoner, så det kan vel regnes som et minus? Neida, men jeg har hørt stort sett negative ting om WinMo (bortsett fra fra proffbrukere), SE Vivaz har Symbian S60 5th Edition OS, samme OS som i NOKIA N97/N97-Mini etc. Hvis du liker Symbian OS, Så er Nokia N97 Mini og SE Vivaz gode alternativer. Av disse 2 er nok Nokia N-97 Mini det beste valg med utrekbart tastatur og gratis bil og gange navigering inkludert. Ellers så er HTC Hero og HTC Legend bra valg, men Hero burde vaere minst 1000 kr billigere en Legend for å vaere et alternativ. Endret 23. mars 2010 av Bacchus Lenke til kommentar
vemundrn Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Og jeg som egentlig ventet på HTC HD Mini?! Jeg trodde det faktisk det var en android telefon, så jeg burde sjekke bedre etter heretter Jeg så HTC Legend på en side her , for 3.695 Kr (uten abn) Så det står egentlig mellom HTC Hero, og Nokia N97 mini. Jeg har prøvd HTC mobiler , og er ikke så god på nokiaer.. Men nå er det jo sånn at jeg egentlig aldri har hatt en heller Men altså, er det enkelt å skjønne en nokia? Eller er det enklere å skjønne HTC?? Endret 23. mars 2010 av vemundrn Lenke til kommentar
vemundrn Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) SE X10 Mini (Pro) har SE selv sagt at burde kunne selges for rundt 100 euro, så du bør kunne forvente deg den til en drøy tusenlapp, kanskje 1500. Uten Abn ?! Googlet dette , og det sto 300 USD , altså 1785,81 NOK Dette må jo være en ''ikke ofisiell'' pris?! Endret 23. mars 2010 av vemundrn Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) SE X10 Mini (Pro) har SE selv sagt at burde kunne selges for rundt 100 euro, så du bør kunne forvente deg den til en drøy tusenlapp, kanskje 1500. Uten Abn ?! Googlet dette , og det sto 300 USD , altså 1785,81 NOK Dette må jo være en ''ikke ofisiell'' pris?! Det stod i en artikkel på amobil at SE selv sa denne prisen. Hvor stod 300 USD? I nevnte artikkel stod det at det ikke var en offisiell pris enda, men at SE sa at den burde kunne selges for 100 euro. Og ops, sant at Vivaz er S60. My bad. Allikevel ville jeg heller anbefalt Android til en vanlig forbruker (hvertfall hvis du har lyst til å leke litt med den, få telefonen slik du vil), og dermed Hero over N97 Mini. På den annen side er vel N97 Mini sikkert mindre enn Hero, så det kan jo være praktisk. Endret 23. mars 2010 av AudunXetrov Lenke til kommentar
vemundrn Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 SE X10 Mini (Pro) har SE selv sagt at burde kunne selges for rundt 100 euro, så du bør kunne forvente deg den til en drøy tusenlapp, kanskje 1500. Uten Abn ?! Googlet dette , og det sto 300 USD , altså 1785,81 NOK Dette må jo være en ''ikke ofisiell'' pris?! Det stod i en artikkel på amobil at SE selv sa denne prisen. Hvor stod 300 USD? I nevnte artikkel stod det at det ikke var en offisiell pris enda, men at SE sa at den burde kunne selges for 100 euro. Husker ikke , men se dette : '' Norske priser er ikke kjent, men ifølge IDG News vil X10 mini koste 350 euro (cirka 2850 kroner), mens pro-versjonen vil koste rundt 20 euro mer (cirka 160 kroner).'' altså 3010 ,- ?? Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 SE X10 Mini (Pro) har SE selv sagt at burde kunne selges for rundt 100 euro, så du bør kunne forvente deg den til en drøy tusenlapp, kanskje 1500. Uten Abn ?! Googlet dette , og det sto 300 USD , altså 1785,81 NOK Dette må jo være en ''ikke ofisiell'' pris?! Det stod i en artikkel på amobil at SE selv sa denne prisen. Hvor stod 300 USD? I nevnte artikkel stod det at det ikke var en offisiell pris enda, men at SE sa at den burde kunne selges for 100 euro. Husker ikke , men se dette : '' Norske priser er ikke kjent, men ifølge IDG News vil X10 mini koste 350 euro (cirka 2850 kroner), mens pro-versjonen vil koste rundt 20 euro mer (cirka 160 kroner).'' altså 3010 ,- ?? Herregud, det skulle jo liksom være "råbillige Android telefoner"... Idiotiske Norge.. Lenke til kommentar
vemundrn Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 SE X10 Mini (Pro) har SE selv sagt at burde kunne selges for rundt 100 euro, så du bør kunne forvente deg den til en drøy tusenlapp, kanskje 1500. Uten Abn ?! Googlet dette , og det sto 300 USD , altså 1785,81 NOK Dette må jo være en ''ikke ofisiell'' pris?! Det stod i en artikkel på amobil at SE selv sa denne prisen. Hvor stod 300 USD? I nevnte artikkel stod det at det ikke var en offisiell pris enda, men at SE sa at den burde kunne selges for 100 euro. Husker ikke , men se dette : '' Norske priser er ikke kjent, men ifølge IDG News vil X10 mini koste 350 euro (cirka 2850 kroner), mens pro-versjonen vil koste rundt 20 euro mer (cirka 160 kroner).'' altså 3010 ,- ?? Herregud, det skulle jo liksom være "råbillige Android telefoner"... Idiotiske Norge.. jaja, men på den lyse siden så er den er jo spekket med funksjoner ? F.eks nyheten ''Timescape'' som samler alt fra Facebook, twitter osv. På et sted?? Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 SE X10 Mini (Pro) har SE selv sagt at burde kunne selges for rundt 100 euro, så du bør kunne forvente deg den til en drøy tusenlapp, kanskje 1500. Uten Abn ?! Googlet dette , og det sto 300 USD , altså 1785,81 NOK Dette må jo være en ''ikke ofisiell'' pris?! Det stod i en artikkel på amobil at SE selv sa denne prisen. Hvor stod 300 USD? I nevnte artikkel stod det at det ikke var en offisiell pris enda, men at SE sa at den burde kunne selges for 100 euro. Husker ikke , men se dette : '' Norske priser er ikke kjent, men ifølge IDG News vil X10 mini koste 350 euro (cirka 2850 kroner), mens pro-versjonen vil koste rundt 20 euro mer (cirka 160 kroner).'' altså 3010 ,- ?? Herregud, det skulle jo liksom være "råbillige Android telefoner"... Idiotiske Norge.. jaja, men på den lyse siden så er den er jo spekket med funksjoner ? F.eks nyheten ''Timescape'' som samler alt fra Facebook, twitter osv. På et sted?? Joa, men det får du i Sense også, som jeg personlig synes ser bedre ut, og med en Hero vil du få bedre støtte fra online communities som xda-developers (tilnærmet ikke-eksisterende for ikke-HTC telefoner). Lenke til kommentar
vemundrn Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Jeg tror jeg har bestemt meg for å se litt nærmere på HTC Hero Lenke til kommentar
vemundrn Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Jeg klarer ærlig talt ikke å bestemme meg .. HTC hero virker litt gammel, og Nokia N97 mini Virker ikke som om den appelerer til ungdom, men gjør den det? Jeg vil jo helst ha utskyvbart tastatur.Og kameraet virket litt bedre på nokiaen,tross samme oppløsning som i hero.. Men, nokiaen har ikke android.. Men tror jeg kanskje kan leve uten det Hjelp! Skal jeg gå for nokiaen ? Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Det virker som om du må vurdere hvor viktig det utskyvbare tastaturet er for deg i forhold til operativsystemet. Symbian (som er på Nokia) er et utdatert og kjedelig operativsystem, mens Android er fremtiden Lenke til kommentar
vemundrn Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 Det virker som om du må vurdere hvor viktig det utskyvbare tastaturet er for deg i forhold til operativsystemet. Symbian (som er på Nokia) er et utdatert og kjedelig operativsystem, mens Android er fremtiden Jeg skjønner jo det , men jeg vil helst ha fulltastatur også!! Er det forresten noen android mobiler, med fulltastatur, til maks 3500 ? Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 LG GW620 er jo en billig android med uttrekkbart tastatur. (fra 2600,- uten abonnemang) Jeg vet ikkenoe om den, men Mobilen.no ga terningkast 5 , og det går sikkert an å teste den litt på elkjøp ellerno Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Android-telefoner med fulltastatur er: G1/Dream - Den produseres ikke lenger, men du kan sikkert finne den på eBay, Finn eller liknende. Dette var den første telefonen med Android, og er ikke særlig kraftig (den har ganske lite RAM, blant annet). Motorola CLIQ/DEXT - Ikke sikker på om den er tilgjengelig i Europa, og jeg har hørt en del negative ting om den. Tror den hadde MotoBlur over Android, som visstnok var et ganske forvirrende UI. Samsung Moment - Ikke sikker på om denne er tilgjengelig i Europa heller, men du kan jo prøve å Google den. Motorola Milestone - Kanskje ikke egentlig så mye vits å nevne denne, siden den ligger godt over din grense på 3500 kr, men den er nok den beste QWERTY-slideren med Android, så jeg nevner den allikevel. Vet om noen flere, men det er disse jeg har hørt mest om, og som jeg vet at er/har vært i produksjon. Av disse er kanskje Samsung Moment den mest aktuelle, om den finnes i Europa. Er ikke sikker på prisen på den, men ut i fra spesifikasjonene tror jege den burde gå greit under grensa di. Får jeg spørre hvorfor du føler du må ha fulltastatur? På telefoner som Hero er on-screen tastaturet så bra at du ikke burde trenge et hardware-tastatur for å skrive bra. Er det kanskje det at du ønsker å skrive uten å måtte se på skjermen hele tiden? Lenke til kommentar
vemundrn Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Ja, jeg får nok dra til en eller anna mobilbutikk og få prøvd litt på de forskjellige Edit : var litt treg Endret 24. mars 2010 av vemundrn Lenke til kommentar
vemundrn Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg føler jeg trenger fulltastatur fordi jeg mener selv jeg sender myyye mere meldinger enn gjennomsnittet til en 13-åring! hehe Den mobilen jeg har nå har t9 tastatur (er en SE W760i forresten), og etter noen meldinger så kjenner jeg det godt i fingrene! (kanskje litt større hender enn en gjennomsnittlig 13-åring..) Jeg har en iPod touch, jeg liker absolutt ikke å skrive med touch, for det er så utrolig vanskelig å treffe riktig bokstav, jeg føler det er bedre om jeg trykker på det , hvis du skjønner ? Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Hvorfor skulle du trenge hardware-tastatur fordi du skriver mange meldinger? Jeg sender opptil 1000 meldinger i måneden, og jeg har ikke noe i mot touch-tastatur I landscape-mode er det ikke noe problem å treffe tastene (og det er jo landscape-mode du ville hatt den i uansett om du skaffer en QWERTY-slider), og selv om du bommer (noe du kan gjøre også på hw-tastatur ) er HTC Sense sin rette-greie utrolig bra, og vil skjønne hvilket ord du ville ha i de fleste tilfeller. I tillegg finnes det alternativer som Swype, hvor du istedenfor å trykke på hver enkelt bokstav, bare drar fingeren fra bokstav til bokstav. Alle jeg har hørt om som har brukt Swype anbefaler det varmt, og sier at de skriver mye fortere med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå