o2man Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Min samboer og jeg skal reise ilag med et vennepar til Italia i sommer. Vi har bestilt flytur til og fra roma. Vi skal være i 11 dager. Planen vår er å være i Roma første dagen og de to siste dagene. De 8 dagene imellom har vi tengt å reise rundt med tog å se forskjellige plasser. Har dere noen gode tips om hva vi bør se og hvor vi bør reise. Jeg lurer på om dere har tips til følgende: Severdigheter rundt omkring i Italia ( Colosseum, Pompei, spansketrappene osv) som er verd å få med seg. En eller flere fine badestrand? En fin liten by med ikke alt for mye turistinflytelse. Reiserutetips. Kommer kanskje på flere ting etter hvert. Men dette er en start. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Det er jo litt smak og behag, men jeg ville i alle fall tatt toget til Pompeii og Amalfi-kysten ut fra Sorrento. Lenke til kommentar
o2man Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Vi skal til pompeii og da er det sikkert greit å ta en tur til kysten rett vedsiden av og være dær en dag for å få badet litt Er det noen som anbefaler at vi drar innom vatikanene. Har hørt at man må sette av en hel dag på det og at det vil gå bort veldig mye tid i å stå i kø. Hadde ikke tengt å reise ditt, men vi må nesten se ann va annet det er å se. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Monte Cassino i landsbyen Cassino ser ut som et skrekkelig pent og koslig sted på bilder å hvis du har et snev av ww2 interesse så er det gull! Skal prøve å komme meg dit selv i sommer på interrail. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Er det noen som anbefaler at vi drar innom vatikanene. Har hørt at man må sette av en hel dag på det og at det vil gå bort veldig mye tid i å stå i kø. Hadde ikke tengt å reise ditt, men vi må nesten se ann va annet det er å se. Vatikanstaten er vel verdt en visitt -- mildt sagt; men dette avhenger jo selvsagt av hva slags ting dere er interessert i. Det er fullt mulig å unngå kø til Vatikanmuseene om man kjøper billetter på forhånd. PS, Bobbylove: Om du ikke har lest Matthew Parkers «Monte Cassino» anbefaler jeg at du skaffer en kopi før sommeren. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Vet du om den finnes på norsk? Funker på engelsk, men best med norsk! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Ikke som jeg har klart å finne ut -- men etter det jeg husker er ikke engelsken særlig tung. On-topic: Trond Berg Eriksens Roma - Verdensteater og kulturreservat kan gjerne inngå i reisebiblioteket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå