Gå til innhold

Intel matrix storage console - driverproblem

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Intel matrix storage console til å kjøre RAID 1 på mitt Asus P5Q Deluxe. Nå plutserlig fungerer ikke speilinga lenger...Når jeg forsøker å åpne Intel matrix storage console får jeg 2 feilmeldinger. Den ene sier "Det lyktes ikke å laste inn RAID plugin-modul fordi driveren ikke er korrekt installert", den andre sier "Det lyktes ikke å laste inn seriell ATA plugin-modul fordi driveren ikke er korrekt installert"

Hvorfor kan dette ha skjedd og hvordan reparerer jeg dette? Er relativt grønn på dette dessverre. Det skjedde også noe annet rart samtidig som jeg oppdaget feilen med speilinga. Nemlig at "express gate" som jeg hadde disablet i BIOS, plutserlig var enablet igjen...snodig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disken var satt opp som IDE. Da jeg satte den som RAID fikk jeg ikke startet windows...markøren stod og blinka i sort vindu. Jeg fikk imidlertid mulighet til å konfigurere RAID-oppsettet ved å trykke ctrl+I under oppstart. Gjorde ingen endringer der.

Jeg resatte alle BIOS instillingene, da startet maskinen heldigvis. Men jeg har jo fremdeles samme problemet.

Hva gjør jeg for å få speilet diskene igjen? Må jeg formatere den ene disken igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...