Gå til innhold

Nett med video/musikk server

Anbefalte innlegg

Planlegger ett trådløst nett hjemme med en maskin på loftet (treverk hele veien)

Brukere:

2-3 laptopper

2 stasjonære PCer

1 apple TV for TV ut

1 Playstation

Sikkert greit å få alt opp og gå men så kommer "greia"

noen skal kun ha tilgang til Video materiale under 15 år mens andre får alt. Og at noen brukere mister tilgang til internett på gitte tidspunkt.

Hvordan gjør jeg det og hva trenger jeg for å få det til ( da utenom router og wifi tilgang på samtlige enheter.

Takk til alle som måtte sette litt lys på denne nøtta for meg da det er første gang jeg setter opp ett nettverk på mer enn 2 maskiner som ikke bare deler allt

Endret av nippleboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har mulighet for å serve filer fra en ekstern server, ville jeg sett litt på ubuntu server og fildeling gjennom programmet Samba. Dette lar deg dele mapper på kryss av platformer (windows\linux), og kan lage egne brukere med egne passord for å koble seg til serveren. Med det kan du lage en mappe med +15 filmer og en for <15 filmer og gi brukerrettigheter deretter.

Når det kommer til at noen pc'er kun skal ha internett fra et tidspunkt til et annet, bør du nok ta en titt på oppsettet til ruteren din. Hvis du kan sette en statisk ip-adresse på hver maskin, kan det hende du kan velge når på døgnet den enkelte adresse kan koble seg på internett.

-LC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...