Bandidos-Pelle Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Hoi, tenkte jeg skulle spørre her i tilfelle det er noen med litt peiling. Har alltid vært svært usikker på hva jeg vil "bli" her i livet, men har det siste året blitt mer og mer interessert i vitenskapen rundt mennesket, hvordan og hvorfor mennesker oppfører seg som de gjør, og jeg tror jeg innebesitter evner og kvaliteter som ville gjort meg til en god psykolog. Er det noen her inne som studerer psykologi eller tar profesjonsstudie her i Norge og kan forklare litt hvordan det er? Om ikke i Norge er jeg åpen for andre skandinaviske land og forslag. Jeg har hørt at for å komme videre fra førsteåret så må man ha karakteren A, deretter er det bare en 20 % sjanse for å komme videre fordi de skal kun ha et lite knippe videre til neste år. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Anything relatert til dette studiet i Norge (helst Oslo, til nød Bergen, er ikke interessert i å studere noen andre steder) eller andre skandinaviske land hadde vært herlig å få litt input på. Hva som kreves av poeng osv. hadde også vært nyttig. Endret 22. mars 2010 av Bandidos-Pelle Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Bergen kjører to parallelle kull (et starter høst et starter vår) med 36 deltakere hver. De har kommet igjennom et nåløye fra førsteåret hvor det er veldig stor deltakelse. Tidligere var førsteåret et åpent studium og da var det bortimot 1500 oppmeldte. Nå er det karakterkrav for å komme inn, men likefullt trangt om plassene, så A'ene må være på plass for å gå videre! Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 På UiB, UiT og NTNU kreves A'er og B'er fra årsstudiet for å komme inn på profesjonsstudiet. På UiO kreves det veldig mange poeng for å komme inn (rett fra vgs), på linje med tannlege osv. Dette klarer du selv å google/søke etter i forumet. I tillegg til profesjon (da blir man klinisk psykolog) så kan man gå bacehlor/master. Hvis behandling i helsevesenet ikke er så viktig for deg så er dette lettere, og det gir mer valgmuligheter mtp. spesielle retninger innen psykologi. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Bergen kjører to parallelle kull (et starter høst et starter vår) med 36 deltakere hver. Da er de vel ikke parallelle? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Parallelle nok til å kalle dem parallelle! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå