Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lavere hastighet over trådløst enn med kabel på bredbandskollen.se

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp koblet opp en ny router, Apple Airport Express. Koblingen er slik:

Modem fra Canal Digtal -> Belkin router - > Appe Airport Express og stasjonær PC.

Grunnen til jeg har kjøpt Airport Express og bruker den som AP er at nettet stadig datt ut med Belkin (trådløst). Men nok om det.

Jeg skal ha en hastighet på 12 Mbps fra Canal Digital. Jeg får denne hastigheten på den stasjonære (tilkoblet Belkin med kabel), men på den bærebare (tilkoblet Airport Express trådløst) får jeg bare 8 Mbps.

Hva har dette seg? Har aldri hatt dette problemet før!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har nettopp koblet opp en ny router, Apple Airport Express. Koblingen er slik:

Modem fra Canal Digtal -> Belkin router - > Appe Airport Express og stasjonær PC.

Grunnen til jeg har kjøpt Airport Express og bruker den som AP er at nettet stadig datt ut med Belkin (trådløst). Men nok om det.

Jeg skal ha en hastighet på 12 Mbps fra Canal Digital. Jeg får denne hastigheten på den stasjonære (tilkoblet Belkin med kabel), men på den bærebare (tilkoblet Airport Express trådløst) får jeg bare 8 Mbps.

Hva har dette seg? Har aldri hatt dette problemet før!

mest sannsynlig fordi du har koblet det slik som du har.

har du testet hastighet med å kun ha AE tilkoblet og så kjøre trådløst?

det kan og være problemer med støy fra andre enheter som sender radiosignaler eller signaltap på grunn av vegger e.l.

kjører du a,b,g eller n trådløst nett?

hvor mange enhete rer tilkoblet det trådløse nettet? hva er signalstyrken din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...