Gå til innhold

Malwareproblem - bl.a problemer med start av .exe-filer

Anbefalte innlegg

Plages veldig med dataen min, og det startet med at anti virusen bare sluttet ( gikk ikke ut på dato ) den bare stoppet, og idag sjedde det enda mere, brannmuren skrudde seg av og ville ikke skru seg på. Og dermed fikk jeg masse virus som ga meg et STORT problem.

når jeg skal starte et program, F.eks: mozilla så venstre klikker jeg på det, men istede for at mozilla kommer opp så spørr dataen om hva jeg vil åpne programet i. og slik skjer det med ALLE programmer!

Noen som kan hjelpe meg? :(

Norbert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes muligheter for å fikse det problemet. Det aller letteste er å flytte disken over på en fungerende maskin og kjøre virus og Malwarefjerning på disken derfra. PS. du må ikke klikke rundt på disken, bare velg den som target gjennom virus/malware programmene. Så lenge du ikke åpner noen filer på disken så er det ingen fare for at virusene sprer seg og det er større sjanse for at du klarer og fjerne alt siden disken ikke er i bruk.

Hvis dette ikke er et alternativ så kan du laste ned noen verktøy fra Trendmicro som du må pakke ut og legge på C: disken i samme folder, deretter må du restarte pc'n i sikkermodus og kjøre rensing derfra.

Her er scanneverktøyet, Last ned Sysclean Package

Her er patternfiler, du skal ha både virus og spyware pattern filene, de nyeste selvfølgelig. Trend Micro Pattern Files

Hvis du finner virus på første kjøring så kjør Sysclean en gang til.

Hvis den finner virus på andre kjøring så må du fortsette og kjøre det tilstrekkelig mange ganger slik at det klarer å fjerne alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...