pietk75 Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Jeg trodde jeg visste hva jeg gikk til da Windows 7 Home Premium ble kjøpt inn for å erstatte min gamle XP. Derfor er jeg overrasket over å måtte konstatere en skikkelig skuffelse på disse områder: 1. Selv om jeg er eneste bruker på min PC og ingen andre konti er aktivert, og jeg vitterligen står oppført som administrator, så stanser W7 meg i installeringer og flyttinger av filer som aldri var problem i XP. Særdeles irriterende! 2. Søk av filer i søkefeltet under startknappen: den finner jo ingen filer, selv om filen eksisterer (og jeg i farten ikke husker hvilken mappe den befinner seg i). Den har vist seg helt ubrukelig for meg. Bruker jeg den feil? Eller finnes det andre søkefelt? 3. Det verste: under Mine Bilder har jeg ca 3000 mapper med bilder. Flytting av filer mellom mapper tar jo evigheter. Å flytte 20 bilder fra en mappe til en annen tar ca 3 minutter (med Flytter dialogvinduet som står og stanger), deretter tar det enda 20 sekunder før filene forsvinner fra opprinnelig mappe. I tillegg må man klikke seg bort fra målmappa og tilbake igjen for å oppdatere mappa med de nye filene - de dukker ikke opp og blir synlige i den åpne mappa. Skjønner overhodet ikke tregheten! Nå kan kristiske røster lett spørre hvorfor jeg har så mange mapper under Mine Bilder (og kanskje tregheten blir borte ved å fordele det mer i mapper og undermapper), men XP klarte da lynraskt å takle dette? Jeg er sikker på at W7 har masse fordeler ift XP, men disse funksjonene er jo helt sentrale i min datahverdag. Da blir fordelene lett borte. I filbehandling savner jeg XP! Noen som har lignende erfaringer? Endret 22. mars 2010 av pietk75 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 1. Bare og skru ned eller av Brukerkontroller under Brukeradministrasjon. 2. Har du x64 vil ikke filer i mapper Programfiler(x86) alltid komme opp. Da går du på Datamaskin og søker opp der i steden. 3. Tja. I flere tester viser det seg at W7 er veldig rask til dette. Vet ikke hva det kan være, men virker som om noe ligger og tar opp ressurser. Sjekk ut om det viser seg mye brukte ressurser i Oppgavebehandling Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Ang nr 1. , du kan deaktivere Account Control Settings under "User Accounts". Nr 2, søk søker igjennom valgte mappe/HDD osv. Beste er å bare velge selve driven så søk. Nr. 3, jeg har 20 000 bilder og flytter til nye mapper så å si momentant. Enaste gangen det tar lang tid er dersom det er mellom forskjellige HDD. Endret 22. mars 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 2. Søk av filer i søkefeltet under startknappen: den finner jo ingen filer, selv om filen eksisterer (og jeg i farten ikke husker hvilken mappe den befinner seg i). Den har vist seg helt ubrukelig for meg. Bruker jeg den feil? Eller finnes det andre søkefelt? Vent til indekseringen er ferdig heller før du bestemmer at den ikke fungerer. Du kan også velge hvilke lokasjoner som skal indekseres. Fullt søk kan brukes på plasser som ikke er indeksert (Win + F). Lenke til kommentar
perkh Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Ang punkt 3 Har samme erfaring med masse mapper og filer....tar flere minutter å flytte mellom mapper selv innenfor samme disk. Men jeg har hele tiden tilskrevet dette at jeg bruker TrueCrypt. Har jeg rett? Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Ang punkt 3 Har samme erfaring med masse mapper og filer....tar flere minutter å flytte mellom mapper selv innenfor samme disk. Men jeg har hele tiden tilskrevet dette at jeg bruker TrueCrypt. Har jeg rett? Har også samme problem angående flytting av filer. Har prøvd å nevne det, men blir kun stående fast med enkelte som mener at det er så mange filer osv. Når jeg har brukt Win XP i nesten 10år så veit jo hvor lang tid ting tok der, og jeg vet at det går treigere i Win 7. Har prøvd flytting av filer på system partisjonen. 2 x 150GB Raptor 10.000rpm disker i raid(0) med default striping, med over 100GB ledig plass, og kun 3 % fragmenterte filer, og det går gørrtreigt. Har gjort tilsvarende i XP mange mange ganger, og det tok en brøkdel av tiden. You're not alone... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå