Gå til innhold

Dårlig signalstyrke med DI-624

Anbefalte innlegg

Sitter hos en kompis og skal hjelpe med å få igang det trådløse nettet. Har satt opp alt av innstillinger etter manualen, men ingen av de to laptopene her får bedre styrke enn 2/5 pinner, og det kan også falle helt ut. Har en Nokia N82 som kan søke etter trådløse nett, og med den har jeg full signal styrke.

Begge laptopene er realtivt nye, og en av de er nylig formatert og ordnet som den skal. Hvordan kan jeg få forbedret signalstyrken?

Det snodige er at jeg er veldig sikker på at det ikke er noe feil med begge laptopene, men mobilen min har ingen problemer.

MVH

Jonas.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DI-624 er en forbanna drittrouter. Koble den ned og kast den i søpla, den fortjener ikke å kildesorteres engang.

Så kan han kjøpe en ordentlig router, en Netgear WNDR3700 eller en Linksys WRT610N. Ja eller en billigere variant av samme merkene går jo også bra.

DI-624 har alltid hatt dårlig radio og det er ikke verdt bryet å prøve og fikse på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg hadde en 624+ som heldigvis er byttet ut med en Linksys WRT160N v3 med DD-WRT-firmware på. Forskjellen var som dag og natt.

Lenke til kommentar

Om du ikkje har lyst på ny, så kan du jo kjøpa ein signal forsterker som du kan koble til med usb. Kjøpte ein på Clas Olson for lenge siden og den funker ganske bra. :) (Fikk 1/5 til 5/5 stolper. :) Han var ikkje så dyr heller, rundt 100-200kr. Veit ikkje om den blir solgt nå lenger, men jaja.

Men som sagt tidligare i tråden, så er DI-624 ganske så dårlig ja. Personlig så ville eg invistert i ein ny ein. :p

EDIT: Skriveleif.

Endret av MrAtlaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...