ORLY? Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Hei. Vurderer nå sterkt å oppgradere min e7400 og asus p5n-d mot et nytt mobo og cpu nevnt i emnetittel. Mitt spørsmål, som gjør at jeg legger dette i overklokkingsforumet er; Vet noen om denne er en god overklokkbar cpu, en som ikke krever for mye volt når den nærmer seg 4 ghz. Takk for svar. Lenke til kommentar
camxer Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Denne prosessoren er jo ikke ute på markedet enda, så du får nok ikke noe mer enn synsing som svar Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Kan jo hende at noen hw-frelste har fått tak i en. Så jo f.eks. i7 980x fikk jo minhund tak i, med en pakke fra taiwan. Så er jo ikke umulig at noen har fått kloa i denne heller før lansering i fedrelandet. Endret 22. mars 2010 av gent0805 Lenke til kommentar
camxer Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Sant nok, men da er det nesten en selvfølge at en slik hw-frelst person lager en tråd om prosessoren med specs/oc osv. Har ikke hørt noe om ytelsen og oc på denne enda og det eneste man finner på google er diskusjon om prisene prosessoren er listet med... Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Hei. Vurderer nå sterkt å oppgradere min e7400 og asus p5n-d mot et nytt mobo og cpu nevnt i emnetittel. Mitt spørsmål, som gjør at jeg legger dette i overklokkingsforumet er; Vet noen om denne er en god overklokkbar cpu, en som ikke krever for mye volt når den nærmer seg 4 ghz. Takk for svar. Tipper den klarer rundt 3.8-4ghz siden det er phenom II kjærnene som er brukt i x6.. Men dette er dog veldig usikkert Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Det er flere forskjeller fra Phenom II X4-serien. - 6 kjerner (reduserer potensialet noe på grunn av mindre TDP per kjerne) - basert på Opteron 6-kjerne som har strengere kvalitetskontroll (godt potensiale) - nyere og bedre stepping (E0) som utgangspunkt (øker potensialet) - Turbomodus som garanterer at enkeltkjerner tåler 3,6 GHz Hvis man skrur av turboen og kjøler den godt (luft) så regner jeg med at 3,6 GHz er et "garantert" utgangspunkt. Jeg blir ikke overrasket om de klarer godt over 4,0 GHz. Men det er bare spekulasjoner fra min side. Jeg gleder meg nok like mye som dere til å se hva folk rundt om kring får til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå