arch enemy Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Hei, jeg har tenkt å kjøpe en pc, del for del, og få noen til å hjelpe meg med å sette det isammen. jeg strever som bare f... med å finne deler . så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg. jeg har en grense på 14,000 kr, og har helst lyst på ¨antec twelvehundred case¨ til å begynne med. har ikke så store planer med overclocking. bare kom med forslag. takk på forhånd Endret 22. mars 2010 av arch enemy Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Bygger du noe basert på: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145 Kabinett, kan du velge noe annet. Harddisk tror jeg nok Samsung F3 er et bedre alternativ. kanskje ASUS hovedkort om du skall overklokke. Prosessorvifte bør du velge noe annet en intel, større kjøleribbe ned en 12 cm vifte høres bra ut. Lenke til kommentar
arch enemy Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Bygger du noe basert på: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145 Kabinett, kan du velge noe annet. Harddisk tror jeg nok Samsung F3 er et bedre alternativ. kanskje ASUS hovedkort om du skall overklokke. Prosessorvifte bør du velge noe annet en intel, større kjøleribbe ned en 12 cm vifte høres bra ut. jeg trenger noe mer spesifikk enn det, f.eks kjøpeliste på komplett eller på prisguide.no .. takk for forslaget Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Hei, jeg har tenkt å kjøpe en pc, del for del, og få noen til å hjelpe meg med å sette det isammen. jeg strever som bare f... med å finne deler . så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg. jeg har en grense på 14,000 kr, og har helst lyst på ¨antec twelvehundred case¨ til å begynne med. har ikke så store planer med overclocking. bare kom med forslag. takk på forhånd Skjerm? Lenke til kommentar
arch enemy Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Hei, jeg har tenkt å kjøpe en pc, del for del, og få noen til å hjelpe meg med å sette det isammen. jeg strever som bare f... med å finne deler . så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg. jeg har en grense på 14,000 kr, og har helst lyst på ¨antec twelvehundred case¨ til å begynne med. har ikke så store planer med overclocking. bare kom med forslag. takk på forhånd Skjerm? jeg trenger ikke skjerm nei... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Antec Twelve Hundred Big Tower Sort ASUS Maximus III Formula, P55 Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750 Scythe Mugen 2 Rev.B CPU Kjøler Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 Corsair HX 750W PSU ASUS Radeon HD 5870 1GB GDDR5 Intel X25-M SSD 80GB 2,5", Samsung SpinPoint F3 1TB SATA2 Samsung DVD±RW burner, SH-S223C Totalt 14097kr Oppsettet er ment som et forslag, generisk bytte kan foretas. Lenke til kommentar
areah Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) vi må nesten vite hva du har planer om å bruke pcen til.... er det spill? hvis det er spill så vil jeg anbefale dette oppsettet forklaring: cpu: DEN prosessoren som drar i gjennomsnitt mest frames ut av hd5970 kilde strømforsyning: 750 watt holder lenge, chieftec er ganske bra og avtagbare kabler er kjekt. corsair skal være bedre, men koster 400kr mer for like mye watt. kabinett: velg 1200 hvis du vil ha det. Ram: fin og billig ram på tilbud, til spill holder 4GB lenge. hk: fint hk med veldig god crossfirestøtte(mer enn et skjermkort) for fremtidige oppgraderinger, sata6gbit og usb3 intel x25-m: dette er en ssd harddisk, dyrt, men absolutt verdt pengene (kjøp 160 GB versjon hvis du vil) lagre OS og viktige programmer på denne. harddisk: billig stor rask skjermkort: det beste av det beste for forbrukere. Nvidia kommer med ny serie den 27. mars, hvis du vil kan du vente og se hvordan disse yter siden det er mer eller mindre ukjent. hvis hovedbruken ikke er spill er saken en helt annen og jeg vil ikke anbefale oppsettet jeg satt opp. mulige oppgraderinger: annen cpu kjøler, større strømforsyning, større ssd, mer lagring, windows7 finnes billigere nettbutikker enn komplett, bruker de bare som eksempel p.g.a. veldig fin "dele handleliste" funksjon, anbefaler å prøve å sette listen opp i dustinhome.no eller prisguiden for å se om du kan spare. en liten video for å vise hvorfor jeg anbefaler en ssd. http://www.youtube.com/watch?v=T_Jz7IMwBt4&feature=player_embedded Endret 22. mars 2010 av areah Lenke til kommentar
C64C Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Et Intel i7-basert forslag (hos netshop) til 14k for topp ytelse i spill og programmering, inkludert SSD, operativsystem (windows 7 64-bit) og montering: Intel Core i7 930 2,8Ghz ASUS P6T SE, X58, Socket-1366 Antec Twelve Hundred Gamer Case Sony DVD-brenner AD-5240S intern Sapphire Radeon HD 5870 1GB GDDR5 Mushkin DDR3 6GB - 3x2048MB 1600Mhz Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB - Spinpoint F3 Intel 80GB X25-M SSD 2,5" S-ATA II GEN2 PC Montering av selvalgte komponenter Corsair strømforsyning, TX750W Microsoft Windows 7 Home Premium OEM Totalt 14 165,- Lenke til kommentar
arch enemy Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) vi må nesten vite hva du har planer om å bruke pcen til.... er det spill? hvis det er spill så vil jeg anbefale dette oppsettet forklaring: cpu: DEN prosessoren som drar i gjennomsnitt mest frames ut av hd5970 kilde strømforsyning: 750 watt holder lenge, chieftec er ganske bra og avtagbare kabler er kjekt. corsair skal være bedre, men koster 400kr mer for like mye watt. kabinett: velg 1200 hvis du vil ha det. Ram: fin og billig ram på tilbud, til spill holder 4GB lenge. hk: fint hk med veldig god crossfirestøtte(mer enn et skjermkort) for fremtidige oppgraderinger, sata6gbit og usb3 intel x25-m: dette er en ssd harddisk, dyrt, men absolutt verdt pengene (kjøp 160 GB versjon hvis du vil) lagre OS og viktige programmer på denne. harddisk: billig stor rask skjermkort: det beste av det beste for forbrukere. Nvidia kommer med ny serie den 27. mars, hvis du vil kan du vente og se hvordan disse yter siden det er mer eller mindre ukjent. hvis hovedbruken ikke er spill er saken en helt annen og jeg vil ikke anbefale oppsettet jeg satt opp. mulige oppgraderinger: annen cpu kjøler, større strømforsyning, større ssd, mer lagring, windows7 finnes billigere nettbutikker enn komplett, bruker de bare som eksempel p.g.a. veldig fin "dele handleliste" funksjon, anbefaler å prøve å sette listen opp i dustinhome.no eller prisguiden for å se om du kan spare. en liten video for å vise hvorfor jeg anbefaler en ssd. http://www.youtube.com/watch?v=T_Jz7IMwBt4&feature=player_embedded jeg skal bruke pc'en til spill f.eks mw2 og far cry 2 Endret 23. mars 2010 av arch enemy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå